حضور افغانستان با دو بخش آثار علمی و فصلنامه در نمایشگاه کتاب

نماینده « بنیاد اندیشه » افغانستان در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران از معرفی آثار علمی، سه فصلنامه و یک گاهنامه در غرفه بنیاد اندیشه و بخش ناشران بین الملل خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بنیاد اندیشه افغانستان یک نهاد علمی تحقیقاتی و انتشاراتی است که از تاسیس آن 4 سال می گذرد. این بنیاد برای معرفی کتب و فصلنامه‌های افغانستان در سی و دومین نمایشگاه کتاب حضور یافته است «اسدالله امیری» از اعضای بنیاد اندیشه و نماینده این بنیاد در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران طی گفت وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز در مورد فعالیت های خود گفت که در این مدت فعالیت ها در دو بخش متمرکز شده است؛ یک بخش بحث چاپ آثار علمی و تحقیقاتی است و تمام آثاری تحقیقاتی و علمی مربوط به افغانستان را در بر می گیرد؛ تا به حال نزدیک به 40 اثر علمی تحقیقاتی چاپ شده است که برخی از آن ها اثرات وزین و فاخری ارزشمند علمی چند جلدی هستند.

امیری در مورد بخش دوم فعالیت این بنیاد گفت:« چاپ فصلنامه‌هایی با موضوعات مشخص و به صورت منظم در دستور کار است. سه فصلنامه با سه موضوع و یک گاهنامه در این رده قرار می گیرند که طراحی کتاب و فصلنامه ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.»

نماینده بنیاد اندیشه در ادامه افزود یک فصلنامه مشخصا در مورد ادبیات معاصر افغانستان چاپ می‌شود که به عنوان بهترین فصلنامه ادبی در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای فارسی زبان طرفداران زیادی دارد و اکثر دوستان اهل ادب و شعر و فرهنگ با آن آشنا هستند این فصلنامه تا شماره 14 به همراه ویژه نامه هایی به چاپ رسیده است. دیگری فصلنامه اندیشه معاصر است که در موضوعات و مباحث علمی هر فصل به صورت ویژه‌نامه در موضوعاتی خاص منتشر می‌شود. وی افزود تعدادی از مجلات آن ها برای اولین بار وارد ایران شده است.

نماینده بنیاد اندیشه از نشریه دیگری با نام «نگاه معاصر» که مخصوص مباحث سیاست خارجی و روابط بین الملل است سخن گفت و افزود این نشریه کمتر از یکسال فعال و سومین شماره آن منتشر شده است.

امیری در مورد همکاری با انتشارات خاص در ایران گفت که یک نمایندگی از بنیاد اندیشه در شهر مقدس مشهد در حال فعالیت است. وی در ادامه باتوجه به وضعیت نمایشگاه و کتاب‌های با کیفیت و چاپ عالی اوضاع نمایشگاه را به نسبت خوب و تعداد عناوین و کارهای علمی انجام شده در نمایشگاه را هم بالا ارزیابی کرد.

بنیاد اندیشه افغانستان مانند بقیه نمایندگان کشورها تا روز 14 اردیبهشت فعالیت خود را در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003666

وب گردی

وب گردی