صالح‌آبادی: باید به ارزش علمی نخبگان بها داد/ عضویت بیش از 15 هزار فارغ‌ التحصیل در دانشکده فنی دانشگاه تهران

دبیر کانون فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران با اشاره به این‌که باید حمایت‌های جدی از نخبگان صورت گرفته و به ارزش علمی آنها بها داده شود، گفت: متأسفانه ارزش کار کردن و علم اندوزی در کشور جدی گرفته نشده است و باید در این راستا فرهنگ‌سازی شود.

روزبه صالح آبادی دبیر کانون فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، با اشاره به این که نزدیک 15 هزار نفر در عرصه‌های مختلف صنعتی، تولیدی و مدیریتی فارغ‌التحصیل عضو کانون هستند، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی در کشور باید زمینه برای جذب افراد تحصیلکرده فراهم شود.

وی ادامه داد: برای ارتقای سطح علمی جوانان فارغ التحصیل داخلی و خارجی باید دوره های آموزشی را در کشور برگزار کنیم تا افراد فارغ‌التحصیل با پدیده‌های جدید علمی بیشتر آشنا شوند. همچنین برای افرادی که به خارج از کشور رفتند با ایجاد جذابیت آنها را برای ادامه فعالیت به کشور برگردانیم.

صالح‌آبادی افزود: باید با ایجاد فضای کسب و کار، دانش اندوزی و فضای رقابتی در کشور از نخبه‌های داخلی حمایت کرد.

باید با ایجاد فضای کسب و کار، دانش اندروزی و فضای رقابتی در کشور از نخبه‌های داخلی حمایت کرد

وی ادامه داد: ما در کانون فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران، به سهم خودمان سعی کردیم که برای پیشبرد این موضوع نشست‌ها و سمینارهایی را برای افرادی که به خارج از کشور رفتند، برگزار کنیم تا از تجارب آنها در بخش‌های مختلف بهره ‌بگیریم.

دبیر کانون فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران، با اشاره به این‌که باید حمایت های جدی از نخبگان صورت گرفته و به ارزش علمی آنها بها داده شود، تصریح کرد: متاسفانه ارزش کار کردن و ارزش علم اندوزی در کشور جدی گرفته نمی شود باید در این راستا فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی افزود: ما افراد کانون را برای جذب کار به بخش‌‌های مختلف دولتی و خصوصی هدایت می‌کنیم تا برای آنها موقعیت شغلی در کشور فراهم شود.

صالح‌آبادی تاکید کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی که کشور امروزه با آن درگیر هستیم، بنابراین نیاز به عزم ملی داریم که برای فارغ‌التحصیلان و نخبگان شرایط اشتغال‌زایی را فراهم کنیم.

با توجه به وضعیت اقتصادی که کشور امروزه با آن درگیر هستیم، بنابراین نیاز به عزم ملی داریم که برای فارغ‌التحصیلان و نخبگان شرایط اشتغال‌زایی را فراهم کنیم

وی گفت: دانشجویان دانشکده فنی از زمره افرادی هستند که معمولا در پیدا کردن کار مشکل نداشته و جذب بازار کار می‌شوند.

دبیر کانون فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران، با اشاره به این‌که برای توسعه اقتصادی و رونق تولید ما برنامه‌ مدونی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داریم تا جایی‌که کانون نخبگان سال گذشته تفاهم نامه ای را با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران امضا کرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ و فارغ‌التحصیلانی که ایده‌های فناورانه دارند، حمایت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003667

وب گردی

وب گردی