ارتقاء دانش علمی و مهارتی دانش آموزان با شرکت در جشنواره ابن سینا

 رئیس کمیته علمی چهارمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا با اشاره به اینکه شرکت در این جشنواره سبب ارتقاء علمی و مهارتی دانش آموزان می‌شود، گفت: همچنین این جشنواره موقعیت جدید یادگیری متفاوت از موقعیت‌های رسمی یادگیری همچون مدارس فراهم می‌آورد.

به گزارش ایسکانیوز، رضا گلشن مهرجردی در ارتباط با برگزاری چهارمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا گفت: این جشنواره از ۳ سال گذشته آغاز شده و هر سال در حوزه های مختلف تکمیل‌تر می شود.

وی افزود: این جشنواره دارای هفت محور، از جمله دستاوردها، دست سازه‌ها و اختراعات ، المپیاد علمی علوم پایه، سمینارهای علمی، ماراتن برنامه نویسی، ساخت فیلم کوتاه و انیمیشن است . همچنین محتوای دیجیتال و ماراتن استارتاپ دانش آموزی از بخش‌های دیگر این جشنواره به شمار می رود.

رئیس کمیته علمی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا ادامه داد: همه دانش آموزان مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دوره دوم متوسطه می توانند در بخش‌های مختلف این جشنواره بسته به مقطع تحصیلی خود شرکت کنند.

گلشن مهرجردی ادامه داد: این جشنواره پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴ هزار دانش آموز و تعداد زیادی از والدین، مربیان و پژوهشگران، مدیران مدارس و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در آن شرکت کنند و با این حساب حدود ۵ هزار نفر مستقیماً در جشنواره حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه شرکت در این جشنواره در ارتقاء دانش علمی و مهارتی دانش آموزان اثر دارد گفت: بخش‌های مختلف این جشنواره ، مبتنی بر آموزش طراحی شده است و لذا نتایج بسیار موثری را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیته علمی چهارمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا گفت: این جشنواره موقعیت های جدید یادگیری متفاوت از موقعیت‌های رسمی یادگیری همچون مدارس را برای دانش آموزان فراهم می‌کند و سبب می شود که در فضای اختیاری و داوطلبانه، آموخته‌های دانش آموزان به آثار قابل ارائه همچون سمینار، محصول و فیلم تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003673

وب گردی

وب گردی