نخستین مرکز رشد نوآوری تخصصی حوزه دریا راه‌اندازی شد

نخستین مرکز رشد نوآوری تخصصی حوزه دریا به همت گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با حمایت گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، نخستین مرکز رشد و نوآوری تخصصی حوزه دریا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پردیس بندرعباس راه اندازی شد.


این مرکز با هدف «ارتقای سطح علمی و صنعتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بومی منطقه»، «ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی»، «تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان دریایی»، «کارآفرینی و اشتغال مولد از طریق ارائه حمایت‌ها و خدمات مختلف» و «جذب حمایت مالی صنایع دریایی برای ساخت یا فروش محصولات دانش‌بنیان»، راه اندازی شده است.

ایران به ‌عنوان یکی از کشورهای در حال‌ توسعه و مطرح در منطقه دارای اولویت‌های فناورانه مشخصی همچون صنایع نفت و گاز، نانوتکنولوژی، صنایع نظامی، صنایع دریایی و امثال آن است. در این میان و به‌رغم جود مزایای فوق‌العاده دریایی در ایران مانند وجود چندین هزار کیلومتر سواحل دریایی، وجود کارخانجات مختلف کشتی‌سازی، وجود دانشگاه‌های دریایی طراز اول، هم‌جواری با کشورهای منطقه، قرارگیری در مسیر ترانزیت دریایی و غیره همچنان صنایع دریایی نتوانسته است جایگاه اصلی خود در حوزه فناوری و تبدیل دانش به ثروت را پیدا کند.

راه اندازی مراکز رشد نوآوری تخصصی در حوزه دریا یکی از راه هایی است که می تواند ایران را در حوزه دریا به رشد و توسعه برساند و از این اندوخته برزگ برای کشور ثروت آفرینی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003681

وب گردی

وب گردی