اتمام بازسازی منازل تخریب شده از سیل برای مددجویان تا ۹ ماه آینده

رئیس کمیته امداد از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام ضروری به سیل‌زدگان استان ایلام خبر داد و گفت: تعمیر خانه‌های آسیب‌دیده از سیل ظرف مدت سه ماه و بازسازی واحدهای تخریب شده مددجویان حداکثر تا ۹ ماه آینده انجام خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدپرویز فتاح که به منظور بررسی وضعیت ارائه خدمات به سیل زدگان ایلام به این استان سفر کرده است، در دیدار با استاندار و نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیته امداد از نخستین ساعات وقوع سیل به کمک مردم و مددجویان آسیب‌دیده شتافت و در چند مرحله بسته‌های خدمات مختلف را به آنان ارائه کرد.

وی ادامه داد: در جبران خسارت مددجویان آسیب دیده از سیل، برنامه کمیته امداد این است که نباید هیچ پولی از جیب مددجویان هزینه و مبلغی به آنها تحمیل شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه خدمت‌رسانی کمیته امداد به مددجویان، تا جبران همه خسارت‌ها ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: اطمینان می‌دهیم که وضعیت زندگی مددجویان آسیب‌دیده، بهتر از گذشته خواهد شد.

فتاح با اشاره به خدمات اولیه کمیته امداد به مددجویان خسارت دیده گفت: برای همه آسیب‌دیدگان علاوه بر پرداخت مستمری سه برابری در فروردین و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی در چند مرحله، کالاهای مورد نیاز آنان و لوازم ضروری خانگی تهیه و تحویل شده است.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: علاوه براین کمک‌ها، به همه مددجویان خسارت‌دیده بلافاصله وام قرض‌الحسنه 5 میلیون تومانی پرداخت شده است که در همین راستا برای مددجویان و مردم محروم خسارت‌دیده در استان ایلام، ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است. همچنین علاوه بر استمهال وام‌های اشتغال قبلی، تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام برای طرح‌های اشتغال در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به تصمیم این نهاد برای بازسازی و تعمیر منازل خسارت‌دیده اشاره کرد و گفت: این موضوع به صورت فوری در دستور کار کمیته امداد است و کار تعمیر واحدهای آسیب‌دیده ظرف مدت سه ماه و بازسازی واحدهای تخریب شده حداکثر تا ۹ ماه آینده انجام خواهد شد.

وی افزود: کار ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی با هماهنگی دولت و سازمان‌های مربوطه و با رعایت قوانین و ضوابط و آئین‌نامه‌های مربوط به ساختمان صورت خواهد گرفت.

استاندار ایلام نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات کمیته امداد در ارائه خدمت به خانواده‌های سیل‌زده گفت: کمیته امداد از نخستین دستگاه‌هایی بود که با توان و قدرت به کمک سیل‌زدگان شتافت و خدمات متنوعی به خسارت‌دیدگان ارائه داد.

سلیمانی دشتکی افزود: لازم است در خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده توسط دستگاه‌های گوناگون، هم‌افزایی خوبی انجام شود و موازی کاری صورت نگیرد.

رئیس کمیته امداد در ادامه سفر خود به استان ایلام، با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار کرد.

سیدپرویز فتاح در این دیدار با اشاره به اینکه کمیته امداد در حادثه سیل برای کمک به خسارت‌دیدگان از روز نخست وارد عمل شد، گفت: به دلیل فوریت در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان، به کمیته امداد استان اختیارات کامل دادیم و ۱۹۰۰ خانوار در این زمینه خدمات ضروری دریافت کردند.

وی افزود: همچنین به منظور بازسازی منازل مددجویان آسیب‌دیده، بلافاصله به صورت علی‌الحساب اعتباراتی اختصاص دادیم تا بازسازی منازل سرعت گرفته و معطل دریافت وام و کمک‌های دیگر نشود.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این دیدار با تقدیر از خدمات کمیته امداد به سیل‌زدگان گفت: این نهاد در سیل اخیر کارنامه درخشانی داشت.

وی با اشاره به خسارت سیل در استان ایلام افزود: اگر چه خسارت سیل در ایلام کمتر از استان‌های دیگر بوده است، اما خسارات پراکنده زیادی به زیر ساختها و راههای ارتباطی استان وارد شده است.

وی با اشاره به خسارت سیل در استان گفت: اگر چه خسارت متمرکز کمتر از استان های دیگر بوده است اما ،خسارات پراکنده زیادی به زیر ساخت‌ها و راه‌های ارتباطی استان وارد شده است.

امام جمعه ایلام به خدمات کمیته امداد برای محرومان اشاره و تاکید کرد: افزایش اعتماد عمومی یکی از مهمترین دستاوردهای کمیته امداد در چند سال اخیر بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003699

وب گردی

وب گردی