اگر وارد جنگ با ایران شویم، آمریکا هم نمی‌تواند از ما حمایت کند

یک کارشناس قطری تأکید کرد، اگر کشورهای عربی مانند سعودی تصمیم بگیرند که با ایران وارد جنگ شوند، نه آمریکا و نه ارتش‌های عربی قادر به حمایت از آنان در برابر ایران نخواهند بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «عبدالعزیز آل اسحق» روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی قطری در جریان «سمینار الجزیره» در دوحه با موضوع «واقعیت امروز کشورهای خلیج (فارس) و فرسایش نفوذ عربستان سعودی»، از ضعف ارتش کشورهای عربی و ناتوانی آنان انتقاد کرد.

آل اسحق در یک برنامه تلویزیونی گفت که «یک مسئله مهم وجود دارد؛ اگر ما تصمیم بگیریم که با ایران وارد جنگ شویم، نه آمریکا قادر به حمایت از ما در برابر آن خواهد بود، نه ارتش‌های ما توانایی پشتیبانی از ما در برابر ایران را دارند».

وی ادامه داد: «اگر دکتر ناصر الدویله روزی گفته بود که ارتش عراق، کویت را با اتوبوس اشغال کرد، من فکر می‌کنم [سازمان] الحشد الشعبی- و نه ایران- اگر بخواهد عربستان سعودی را اشغال کند، با اپلیکیشن اوبر [تاکسی اینترنتی Uber] آن را اشغال خواهد کرد».

ناصر الدویله نماینده پیشین پارلمان کویت و از افسران پیشین ارتش این کشور بود. او در یک برنامه تلویزیونی (+) گفته بود که ارتش عراق با اتوبوس توانست کویت را اشغال کند، نه با تانک یا تجهیزات نظامی.

آل اسحق با تأکید بر ضعف ارتشهای عربی و «قدرت و نفوذ ایران در منطقه» تصریح کرد: «خیلی حرف جنگ با ایران را تکرار کرده‌اند این روزها. هیچ جنگی با ایران رخ نخواهد داد؛ نه الان، نه بیست سال دیگر نه پنجاه سال دیگر».

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1003700

وب گردی

وب گردی