چگونه چشم و گوش‌هایی که نمی‌‌بینید را ببینید؟!

یک مجله آمریکایی طی مقاله‌ای به بررسی روش‌های کشف دوربین‌های مخفی در هتل‌ها یا ملک‌های اجاره‌ای پرداخت که مالکان یا مسئولان هتل نسبت به آنها به مشتری اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، «مایکل گروتهاوس» طی گزارشی در مجله آمریکایی «فست کمپانی» به گزارشات موجود اخیر در خصوص مشکلات برخی مسافران با دوربین های مخفی موجود در ملک ها یا اتاق های اجاره ای پرداخت که از طریق پایگاه اینترنتی «ایر بی ان بی» تهیه شده اند و این با وجود آن است که قوانین، نصب هر گونه دوربین در ملک های اجاره ای بدون اطلاع مستاجرین توسط صاحبان املاک را ممنوع اعلام کرده است.

ژانویه گذشته مجله «فست کمپانی» در گزارشی اعلام کرد یک استاد رشته رایانه در دانشگاه « کارنگی ملون » دو دوربین مخفی را در اتاقی که برای خود و خانواده اش اجاره نموده، کشف کرده است.

ماه گذشته نیز مجله آمریکایی «آتلانتیک» اعلام کرد یک خانواده نیوزیلندی پس از اجاره یک ملک در ایرلند یک دوربین امنیتی در آن کشف کرده اند که به صورت مخفیانه و مستقیم از محیط ویدئو ضبط میکرده است.

به همین منظور اگر نگران وجود دوربین های مخفی در ملک اجاره ای یا اتاق هتل هستید می توانید از روش‌های زیر برای کشف آنها استفاده کنید.

دقت زیاد به لوازم الکترونیکی غیر معمول

معمولاً تجهیزات الکترونیکی هوشمندی که حجم بزرگی دارند یک دوربین مخفی در آنها وجود دارد؛ بنابراین به مسافران توصیه می شود که از وجود تجهیزات و لوازم الکترونیکی که اشکال خاصی دارند، آگاهی یابند. البته کشف دوربین مخفی معمولاً کار مشکلی است چرا که آنها کوچک بوده و در این گونه تجهیزات مخفی می شوند.

به عنوان مثال اگر یک ساعت شماطه دار یا هر شی عجیب دیگری را در جایی مشاهده کردید که انتظار آن را نداشتید و غیر معمول به نظر آمد باید به آن شک کنید.

همچنین اگر یک فلش یو اس بی را در محل اقامت خود یافتید که ورودی آن به سمت محیط بود باید نسبت به آن حساس شده و آن را به جای دیگری منتقل کنید.

استفاده از نور چراغ قوه برای کشف عدسی دوربین‌ها

می توان از چراغ قوه برای این موضوع استفاده کرد چرا که معمولاً عدسی دوربین های ساخته شده از شیشه نور را انعکاس می دهند؛ بنابراین با استفاده از این قابلیت می توانید به راحتی عدسی های دوربین های مخفی را هنگام بازتاب نور تشخیص دهید.

تنها کاری که باید انجام دهید انداختن نور با استفاده چراغ قوه تلفن همراه به سوی نقاط مختلف اتاق است، در صورت مشاهده انعکاس نور از اشیاء آن را بررسی کنید چون شاید در آن دوربین مخفی وجود داشته باشد.

نرم افزارهای جستجوی شبکه وای‌فای

همیشه جستجو با نور برای پیدا کردن دوربین های مخفی کافی نیست و روش بهتری نیز برای این منظور وجود دارد.

تمام دوربین های مخفی جدید از فناوری وای فای برخوردار هستند که به آنها اجازه می دهد تصاویر ضبط شده را از طریق اینترنت منتقل نمایند؛ اما استفاده از سیگنال های بی سیم توسط این دوربین ها برای انتقال داده های تصویری آنها را قابل کشف می نماید.

شما می توانید با نصب نرم افزار «FING» روی گوشی تلفن همراه خود در برای سیستم عامل‌های «آی او اس» و «اندروید» موجود است تمام دستگاه های متصل به شبکه بی سیم وای فای را کشف کنید.

پس از وارد شدن شدن به اتاق یا ملکی که اجاره کرده اید به شبکه وای فای متصل شده و با این نرم افزار محیط را اسکن کنید تا تمامی تجهیزات متصل به شبکه وای فای را به شما نشان دهد.

آشکارساز سیگنال‌های بی‌سیم

اگر میزبان شما از شبکه بی سیم ویژه دیگری استفاده می کند که نمی توان به آن دسترسی داشت این گونه نرم افزارها که تجهیزات متصل به شبکه وای فای را نمایش می دهد، هرگز فایده نخواهد داشت.

در این حالت تنها راه حل، استفاده از تجهیزات آشکارساز سیگنال های بی سیم است که می تواند مکان تجهیزاتی که از آنها سیگنال بی سیم صادر می شود را مشخص کند. می توانید این دستگاه های کوچک را از فروشگاه آمازون با قیمتی بین 30 تا 50 دلار تهیه کنید.

پس از کشف دوربین مخفی چه باید کرد؟

پس از دستیابی به دوربین مخفی باید بلافاصله با صاحب ملک یا مسئولان هتل تماس گرفته یا در صورت لزوم پلیس را در جریان گذاشت چرا که قوانین کشورها برای استفاده از دوربین مخفی تفاوت دارد. در صورتی که به صاحب ملک یا مسئولان هتل دسترسی نداشتید به راحتی می توانید منبع تغذیه دوربین را قطع کرده و به کار آن پایان دهید.

این گزارش تاکید دارد که دوربین ها تنها تجهیزاتی نیستند که باید نسبت به آنها هوشیار باشیم؛ اسپیکرهای صوتی حاوی میکروفون هایی هستند که می توانند مکالمات شما را شنود کرده و ثبت نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003707

وب گردی

وب گردی