کارگاه آموزشی نوآوری و فناوری‌های جدید در صنعت گردشگری

رئیس اداره‎ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر گفت: از سری دوره‎های ارتقای نیروی انسانی مرتبط با گردشگر که در سطح خوزستان درحال برگزاری است، کارگاهی با موضوع "نوآوری و فناوری‌های جدید در صنعت گردشگری" در خرمشهر تشکیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، سجاد پاک‎گهر گفت: توسعه روشهای ارائه خدمات به جامعه جهانی طی دهه‌های گذشته روند رو به رشدی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: در کنار انواع این خدمات، صنعت گردشگری نیز تحولات بسیاری را پشت سر گذاشته و می‌توان گفت امروزه علم جدید کمک شایانی به توسعه این صنعت و در کنار آن افزاش اشتغال موجود در این حوزه کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر با اشار به اهمیت صنعت گردشگری تصریح کرد: براساس آمارهای منتشرشده از سازمان جهانی کار، از هر ده نفر یک نفر در رابطه با صنعت گردشگری مشغول به کار است که این موضوع حاکی از آن است که کشورهای مختلف، سرمایه‌گذاریهای بسیاری در راستای ورود بیشتر گردشگر و از قِبَل آن ایجاد اشتغال صورت داده‌اند.

وی افزود: امروزه استفاده از فناوری‌های جدید نیز به عنوان یکی از راههای توسعه گردشگری در کشورهای مختلف شناخته‌شده است و عدم آگاهی و عمل به این روش‌ها را می‌توان به‌عنوان یکی از عوامل توسعه‌نیافتگی این صنعت در جامعه هدف قلمداد کرد.

پاک‎گهر گفت: به همین دلیل و با توجه به اهمیت منطقه آزاد اروند و به‌ طور کلی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در جذب گردشگر بخصوص گردشگران خارجی، با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خوزستان دوره آموزشیای تحت عنوان "نوآوری و فناوری‌های جدید در صنعت گردشگری" در شهرستان خرمشهر با هشت ساعت آموزشی برگزار شد.

وی گفت: در این دوره که با استقبال بیش از 120 نفر از دانشجویان و علاقه‌مندان صنعت گردشگری منطقه و استان خوزستان و با حضور معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند، مدیران موزه جنگ و موزه اولین پمپ بنزین برگزار شد؛ ابتدا به نقش و جایگاه صنعت گردشگری در تحولات اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته پرداخته شد و در ادامه به معرفی تعدادی از روش‌های نوین مورد استفاده در معرفی جاذبه‌های گردشگری ازجمله روش‌های معرفی دیجیتال پرداخته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر اضافه کرد: همچنین در پایان بخش اول، ضمن برشمردن خصوصیات رسانه‌های ارتباط‌جمعی از آن به‌عنوان یکی از روش‌های مهم مورد استفاده در جذب گردشگران، تأکید شد.

وی گفت: در بخش دوم این کارگاه آموزشی هم به بیان نقاط ضعف و قوت حوزه گردشگری خرمشهر و آبادان با استفاده از داده‌های اطلاعاتی شرکت‌کنندگان پرداخته و در ادامه نیز پیشنهاد‌های مدنظر به منظور توسعه همه‌جانبه گردشگری منطقه ارائه شد.

پاک‎گهر با بیان این‎که این دوره آموزشی توسط مؤسسه آموزشی سهند اعتماد اروند برگزار شد خاطرنشان کرد: به شرکت‌کنندگان در این کارگاه، گواهی شرکت در دوره از سوی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اعطاء خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003741

وب گردی

وب گردی