دانشگاه آزاد اسلامی در جریان سیل اخیر به صورت عملیاتی در صحنه حاضر شد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درخصوص ورود دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک‌رسانی در مناطق سیل‌زده، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی عملکرد خیلی خوبی داشت و به صورت عملیاتی در صحنه حضور داشت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در رابطه با عملکرد دانشگاهیان درخصوص بحران سیل، اظهار کرد: نکته اول درحال حاضر موضوع تداوم نیازهاست. مناطق سیل‌زده به ظاهر از شرایط بحران عبور کردند، آب و گل‌ولای از منازل مردم تخلیه شده؛ اما آنها در شرایط فعلی نیاز‌های جدیدی دارند.

وی یکی از نیازهای اصلی مناطق سیل‌زده را مباحث بهداشتی برشمرد و افزود: یکی از نکات دارای اهمیت در شرایط فعلی بحث بهداشت در مناطق سیل‌زده است. دفن لاشه‌های حیواناتی که در سیل تلف شده‌اند، فراوان شدن حشرات و بهداشت آب‌وفاضلاب، موضوع بهداشت در این مناطق را به یک مسئله مهم تبدیل کرده است. در مناطقی که تخریبی به وجود آمده، بحث بازسازی یا نوسازی دارای اهمیت است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده، گفت: جریان‌های جهادی مانند طلبه‌ها، دانشجویان و سایر اقشار در قالب گروه‌های جهادی عملکرد خوب و ورود پرشوری داشتند. حتی در بعضی‌اوقات به دلیل حجم بالای نیروها، برخی گروه‌ها امکان حضور در منطقه را پیدا نکردند.

وی افزود: فضای فعلی ورود تولیت نهادهای ذی‌ربط برای استفاده بهینه از نیروهای جهادی آماده و داوطلب را می‌طلبد. در بازسازی‌ها کمیته‌امداد و بنیاد مسکن یا سایر نهادهایی که قرار است امر بازسازی را انجام دهند باید نیازهای خود را اعلام کنند تا بتوانند از ‌انگیزه‌های خیر و نیک دانشجویان جهادی بهره‌مند شوند. این‌انگیزه‌ها و آمادگی در دانشجویان وجود دارد؛ اما ارتباط لازم باید با دانشجویان برقرار شود تا اعزام براساس نیازهای مناطق انجام پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی اظهار کرد: مجموعه آموزش عالی ورود خوبی به بحث کمک‌رسانی در مناطق سیل‌زده داشته است. با هماهنگی‌های صورت‌گرفته قرار شد با آورده‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و کمیته‌امداد امام خمینی ساخت منازل تخریب‌شده را دانشگاه‌ها برعهده بگیرند. وزارت بهداشت در این زمینه ورود خوبی داشته است، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی نیز بناست همین‌گونه ورود کنند.

وی ادامه داد: هر دانشگاه قرار است از یک منزل مسکونی به بالا، براساس استعداد و توان کمک‌رسانی به نام خود و البته با حمایت سایر نهادهای مسئول بسازد. این حرکت خوب آغاز شده و ان‌شاءالله جزو کارهای ماندگار در عرصه کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: از طرف دیگر برای حضور گروه‌های جهادی دانشجویی در این مقطع باید نیازهای مناطق سیل‌زده به صورت کامل احصا شود و متناسب با آن تشکل‌های دانشجویی نسبت به رفع آن اقدام کنند. دانشجویان باید توجه داشته باشند اگر از نظر تبلیغاتی و خبری سیل در رسانه‌ها فروکش کرده، نیازهای مردم در مناطق سیل‌زده فروکش نکرده است و ارتباط اعزام و حضور دانشجویان در این مناطق باید ادامه پیدا کند.

وی درخصوص ورود دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک‌رسانی در مناطق سیل‌زده تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص عملکرد خیلی خوبی داشت و ضمن جریان عمومی دانشگاهی که همه بخش‌های مربوط به آن را داشتند، به صورت عملیاتی در صحنه حضور داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی هم در بحث تهیه تجهیزات هم در پذیرش و کمک‌رسانی در تخلیه گل‌ولای یک منطقه خاص از مناطق سیل‌زده و هم در تخلیه گل‌ولای و بازسازی مدارس ورود خوبی داشته است.

وی افزود: بخش‌هایی که نیاز بود و شاید هم از حد توان گروه‌های کوچک دانشجویی خارج بود، دانشگاه آزاد اسلامی با ورودی در سطح عالی، رکورد و نماد خوبی از خود به جای گذاشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003744

وب گردی

وب گردی