سبک‌تر از سنجاقک، قوی‌تر از گوریل

محققان دانشگاه «پوردو» هواپیمای بدون سرنشین جدیدی طراحی کرده اند که در شرایط سخت و باد شدید پرواز می کند، انرژی کارآمدتری دارد و می تواند بارهای بزرگ‌تر و سنگین‌تری را جابه‌جا کند.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، این روزها شیوه جدید تحویل انواع و اقسام اجناس و کالاها از طریق پهپاد به امری معمول در جوامع صنعتی تبدیل شده است. تحویل با هواپیمای بدون سرنشین اتفاقی لذت‌بخش و فوق‌العاده است؛ اما در یک روز کامل و آفتابی در روزهایی که باد می وزد و روزهای توفانی چطور؟ اکثر هواپیماهای بدون سرنشین قادر به مقاومت در برابر باد به دلیل طراحی بازوهای ثابت خود هستند اما مدل جدیدی که مهندسان دانشگاه « پوردو » طراحی کرده اند نسبت به مدل های پیشین خود سبک‌تر بوده و در شرایط بادی سخت، کارآیی بیشتری داشته و می تواند بارگیری های بزرگتری را انجام دهد.

«Xiumin Diao»، استادیار دانشکده مهندسی فناوری در این دانشگاه میگوید: «طراحی هواپیماهای بدون سرنشین ما از الگوی بال ها و الگوهای پرواز حشرات الهام گرفته است. ما در طراحی این هواپیمای بدون سرنشین، بازوهای تاشونده‌ای را ایجاد کردیم که می‌تواند تنظیمات پرواز را ایجاد کند.»

Diao می گوید: «طراحی هواپیماهای بدون سرنشین جدید در شرایط بادی ثبات بهبود یافته بیشتری یافته است؛ زیرا بازوهای تاشو می توانند حرکت کنند و مرکز ثقل دستگاه را در طول پرواز تغییر دهند. او می گوید طراحی چنینی باعث افزایش کارایی انرژی در هواپیماهای بدون سرنشین می شود، زیرا فناوری حرکتی بازو به استفاده از طیف گسترده ای از «روتور» می انجامد. چرخانه یا روتور به بخش چرخندهٔ یک دستگاه یا ماشین می‌گویند. این چرخانه‌ها را می‌توان در دستگاه‌هایی مانند موتور، تلمبه یا بالگردها دید.

هواپیماهای بدون سرنشین موجود در بازار، اکنون دارای بازوهای ثابتی هستند و به میزان قابل توجهی زمانی که محموله بارگذاری می شود، ظرفیت بارگیری خود را کاهش می دهند تا بتوانند پرواز بهتری داشته باشند. . طراحی ما اجازه می دهد تا بارگیری بیشتر و بزرگتری توسط پهپاد انجام شود زیرا بازوهای متحرک آن می تواند بخشی از روتور را برای مبارزه با وزن در دستگاه کلی آزاد کند.

این بازوهای کششی همچنین می توانند در عملیات جست‌و‌جو و نجات که در آنها از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می شود کمک بسیار بزرگی باشند؛ زیرا می توانند به راحتی در شرایط آب و هوایی سخت در مناطق آسیب دیده با حرکت دادن بازوهای خود در فضاهای باریک حرکت کنند.

در سال 2018 به دلیل افزایش تقاضا در بازارهای نظامی، دولتی و مصرفی، سرمایه گذاران بیش از 700 میلیون دلار در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین سرمایه گذاری کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003748

وب گردی

وب گردی