آیا گلکسی فولد شروعی بد برای گوشی‌های تاشو است؟

یک پایگاه اینترنتی آمریکایی متخصص در امور فناوری با انتشار مقاله‌ای به بررسی ناکامی سامسونگ در آزمایشات اولیه گلکسی فولد و آینده گوشی‌های تاشو پرداخت و آن را شروعی برای تحولی بزرگ در این عرصه دانست.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی «تک کرانچ» آمریکا گزارشی منتشر کرده و در آن عدم موفقیت گوشی سامسونگ فولد تاشو در جهان گوشی‌های هوشمند را بررسی کرده است، به ویژه آنکه طراحان و کارشناسان فناوری با مشاهده نسخه‌ای از این گوشی اشتباهاتی فاحش در آن مشاهده کرده‌اند.

در گزارش این پایگاه اینترنتی می خوانیم: عدم توصیه به استفاده از این دستگاه به مشکلات متعدد آن باز می‌گردد، به عنوان مثال سامسونگ تعدادی از دستگاه های گالکسی فولد را برای آزمایش آنها به متخصصان این حوزه ارائه کرد؛ اما بیشتر آنها با صفحه نمایش های شکسته بازگشتند که این مسئله منجر به عقب افتادن زمان تولید گسترده این گوشی برای مدتی نامعلوم شد.

این شرکت کره ای از گوشی گلکسی فولد خود به صورت رسمی در فوریه گذشته رو نمایی کرد. این گوشی در جریان همایش جهانی گوشی تلفن همراه از پشت یک ویترین شیشه ای به نمایش در آمد و این نمی‌‌توانست اطمینان مصرف کنندگان را نسبت به این محصول جلب کند. سامسونگ هم‌اکنون تولید این گوشی را به حالت تعلیق در آورده است و کارشناسان فناوری تمام دستگاه ها را بنا به درخواست این شرکت جمع آوری کرده تا از این طریق تمام آزمایشات انجام شده روی آن را متوقف کند؛ چرا که سبب خسارت های زیادی برای این شرکت شد.

سامسونگ توانست شرکت «آی فیکس ایت» را متقاعد کند تا از نقدهای طولانی خود بر گوشی گلکسی فولد دست بردارد؛ چرا که این شرکت این مدل گوشی سامسونگ را «دستگاه شکننده و نگران کننده» توصیف کرد و با انتشار مقاله ای طولانی، موضع خود درباره این محصول سامسونگ را منتشر کرد و سبب عقب نشینی این شرکت در این خصوص شد. فهم علت عصبانیت سامسونگ آسان است؛ اما در واقع این نقد ها مشکلی بر مشکلات این دستگاه نیفزودند.

نتایج اولیه شرکت سامسونگ با نتایجی که «آی فیکس ایت» منتشر کرد تفاوتی نداشت؛ زیرا سامسونگ اعلام کرد نتایج اولیه بررسی مشکلات اعلام شده در واقع به قطعات بالایی و پایین گوشی باز می‌گردد. چنانچه ماده داخل گوشی نیز تاثیراتی بر عملکرد صفحه نمایش این دستگاه داشته است.

از ابتدا برخی از کاربران در مورد توان این محصول در برابر تحمل فشارهای معمول روزانه بدون نیاز به حفاظت از آن با یک پوشش شیشه ای بزرگ تردید داشتند. در همین رابطه شرکت «کورنینگ اینکورپوریتد» برای ساخت ماده ای انعطاف پذیر از این نوع تلاش کرد؛ اما سامسونگ منتظر نتایج آن نماند. از زمان برپایی نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی در سال 2011 سامسونگ عرضه فناوری صفحات تاشو را آغاز کرد اما می‌‌دانست که مهم‌ترین دستاورد آن در سال جاری مشخص خواهد شد.

شرکت چینی رویال نیز گوشی فلکس پای تاشوی خود را ارائه کرد، هوآوی و تی سی ال دیگر شرکت های چینی بودند که یک هفته پس از معرفی گلکسی فولد سامسونگ گوشی های تاشوی خود را رسانه ای کردند. علاوه بر اینها شیائومی نیز در همین مدت زمانی یک نمونه گوشی از همین نوع معرفی کرده است و خبرهایی در خصوص رقابت برخی شرکت ها مانند موتورولا در این عرصه وجود دارد.

کاملاً واضح است که سامسونگ تلاش می کند در این رقابت گوی سبقت را از دیگران برباید، اگر چه این شرکت اخیراً با موانعی مواجه شده؛ اما پیش از این مشکلات بسیار بدتری را پشت سر گذاشته است. به هیچ وجه نمی توان گلکسی فولد را گالکسی نوت 7 مقایسه کرد؛ زیرا اولاً این محصول هنوز به طور رسمی در بازار توزیع نشده و در مرحله آزمایش قرار دارد و ثانیاً هیچ گلکسی فولدی در هواپیما منفجر نشده است.

اما سوال مهم آن است که این اتفاق چه مسئله ای را مورد توجه شرکت سامسونگ از سویی و تجهیزات تاشو از سوی دیگر قرار داده است. پاسخ آن است که در واقع گوشی تلفن همراه و قابلیت تا شدن آن در آینده حتماً پیشرفت خواهد کرد؛ اما بنابر خواست مصرف کنندگان و نه بر اساس تمایل شرکت سامسونگ.

هوآوی با توجه به مشکلات سامسونگ فرصتی طلایی برای ارائه ظرفیت های خود در این زمینه دارد؛ اما باید توجه داشت که این مشکلات برای این شرکت و این محصول زود‌گذر است. از این پس مصرف کنندگان با وجود تاکید این شرکت بر حل مشکلات گذشته و اعلام تاریخ عرضه مجدد این گوشی در خرید خود بیشتر دقت می‌نمایند، ولی همچنانکه در مدل گلکسی نوت 7 شاهد بودیم بعید است این مشکلات بر آینده تجهیزات تاشو یا اعتبار شرکت سامسونگ تاثیری داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003764

وب گردی

وب گردی