دانشگاه D8 از تمامی کشورها دانشجو می پذیرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه D8 از تمامی کشورها به خصوص کشورهای عضو، پذیرش دانشجو خواهد داشت تا همه بتوانند از ظرفیتی آموزش عالی ایران و آموزش عالی کشور‌های عضو D8، استفاده کنند.

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور‌غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درنشست هیات‌های امنای دانشگاه D8‌ در‌جمع خبرنگاران گفت: امروز روز بسیار خوبی برای آموزش عالی کشور محسوب می‌شود تا بتوانیم با کشورهای دیگر همکاری داشته باشیم، در کنار این همکاری‌ها تعاملات علمی و فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است.

وی‌ ادامه داد: تاسیس این دانشگاه از حدود ۱۰ سال پیش مطرح شده بود و حدود ۴ تا ۵ سال پیش تاسیس این دانشگاه توسط دانشگاه بوعلی سینا مورد تایید وزارت علوم قرار گرفت. در سال گذشته نیز مقدمات تاسیس آن شکل گرفت، همچنین با مجموعه دبیرخانه، هماهنگی‌های لازم صورت گرفت. پیش از نشستی امروز با حضور نمایندگان کشور‌های مختلف به همراه نمایندگان وزارت علوم، ۲‌جلسه نیز برگزار‌ شد که در آن برنامه های جلسه مورد بررسی قرار گرفت. گروهی به صورت مقدماتی این مباحث را بررسی کردند که در اساسنامه و نسخه نهایی نظرات آنان اعمال خواهد شد.

وزیر علوم اظهار کرد: دانشگاه D8 از تمامی کشورها به خصوص کشورهای عضو پذیرش دانشجو خواهد داشت تا همه بتوانند از ظرفیتی آموزش عالی ایران و آموزش عالی کشور‌های عضو D8، استفاده کنند.

غلامی افزود: در‌ نظر‌ داریم دوره‌های مشترک را به همراه مدرک مشترک تعریف کنیم تا این دانشگاه در زمینه تربیت نیروی انسانی و مدیریت قوی برای کشورها تلاش کند؛ همچنین اثرگذاری اقتصادی در کشورها را برای آن در نظر بگیریم که بتوان تربیت نیروهای اقتصادی و تربیت نیروی مشترک را برای آن در نظر گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1003770

وب گردی

وب گردی