بنگلادش آماده توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه با ایران است

وزیر آموزش عالی بنگلادش گفت: کشور ایران دارای توانمندی‌های بسیار خوبی در حوزه دانش‌بنیان است و بنگلادش با آمادگی کامل از تعامل‌های علمی، پژوهشی و فناورانه با ایران استقبال می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، وزیر آموزش عالی بنگلادش در دیدار با « سورنا ستاری »، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به تمایل همکاری با ایران به ویژه در حوزه دانشی اشاره کرد و گفت: کشور ایران علاوه بر فرهنگ عمیق و پیشینه خوبی که در تاریخ دارد، امروز در عرصه فناوری نیز پیشرفت های قابل توجهی برخوردار است.

وی از تلاش ارزشمند ایران برای دست یافتن به پیشرفت های علمی و فناورانه گفت و ادامه داد: من اعتقاد دارم در حوزه تبادل دانش بنیان و همکاری های علمی هیچ تحریمی نمی تواند به همکاری دو کشور آسیب بزند.

خانم مونه همچنین زیرساخت‌های بنگلادش در حوزه زیست‌فناوری و دانشگاه‌ها به عنوان محوری برای همکاری دو کشور یاد کرد و گفت: در حوزه خوداتکایی بنگلادش نیز گام‌های زیادی برداشته و اکنون علاوه بر دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فناوری از توانمندی خوبی در حوزه زیست‌فناوری برخوردار است؛ این زیرساخت‌ها، می‌تواند محور خوبی برای توسعه همکاری‌های دو کشور باشد.

وزیر آموزش عالی بنگلادش با بیان این‌که حوزه های اولویت دار مهم بسیاری وجود دارد که راه برای تعامل در این حوزه‌ها هموار است ادامه داد: ما پشتیبان پروژه های همکاری بین دو کشور خواهیم بود و این مهم است که بتوانیم این راه را به کمک تعامل های بیش تر هموار کنیم.

توانمندی فناورانه ایران پلی مستحکم برای تعامل با جهان است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این دیدار از عزم ایران برای تعامل علمی و فناورانه با جهان گفت و ادامه داد: ما برای همکاری در حوزه های علمی و فناورانه آماده هستیم؛ توانمندی‌های علمی و فناورانه ایران به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، پلی مستحکم است که تدوام این تعامل را تضمین می‌کند.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، مهم‌ترین رسالت نهادهای دولتی دو کشور، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم تعامل میان فناوران، سرمایه‌گذارها و دیگر بخش‌های اثرگذار دو کشور با یکدیگر است؛ ایفای نقش زیرساختی دولت‌ها، ارتباط اثرگذار و آسان بر بستر این پل را ممکن می‌کند.

ستاری با بیان این‌که پیشرفت‌های علمی و فناورانه ایران، امتدادبخش حرکت ایران با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های غیرمنصفانه بوده است، ادامه داد: روابط اقتصادی و پیشرفت هایمان را در همین بستر محدودیت ها به خوبی به جلو برده ایم.

رییس ستاد توسعه فناوری دیجیتال و هوشمندسازی گفت: در حوزه های سلامت دیجیتال یا خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات، فعالان جوان و خلاق استارتاپ‌های ایرانی گام‌های بلندی برداشته و ضمن خلق ارزش افزوده، اشتغال قابل توجهی را به ارمغان آورده‌اند، خدماتی که از سوی جامعه هم استقبال شده است؛ امروز می توان مثال های بی شماری از استارتاپ های ایرانی بیان کرد که که توانسته‌اند زندگی را آسان‌تر کنند و برای توسعه این دست از کسب و کارها آماده‌ایم تا بدون هر محدودیتی تجربه منحصر به فردی از همکاری دو کشور را ممکن کنیم.

در این دیدار مقدمات تعامل میان دو کشور و گسترش همکاری ها بر مبنای ایجاد ارتباط میان نمایندگان دو کشور زمینه‌‌چینی شد تا بر مبنای توافقات صورت گرفته میان نماندگان، چارچوب و سازوکار همکاری‌ها مشخص شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003773

وب گردی

وب گردی