مرکز نگهداری از معتادان دارای بیماری های خاص و زخم بازایجاد می شود

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایجاد مرکز نگهداری از معتادان دارای بیماری های خاص و زخم باز با همکاری وزارت بهداشت خبر داد.

به‌ گزارش ایسکانیوز، اسکندر مومنی در حاشیه "همایش دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر " در استان‌های سراسر کشور که صبح امروز (سه‌شنبه) در مجموعه "تلاش" برگزار شد، گفت: امروز با هدف بررسی برنامه‌های آتی ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیز آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته شده در حوزه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر این جلسه را تشکیل دادیم.

وی با بیان این که یکسری از اولویت‌ها در دستور کار قرار گرفته است گفت: جمع‌آوری معتادان متجاهر ، برنامه‌ریزی برای توانمندسازی آنان، نگهداری و درمان و فراهم کردن شرایط اجتماعی برای بازگشت این افراد به جامعه از جمله اولویت‌های اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از صحبت‌های خودبا اشاره به این که مهارت آموزی معتادان متجاهر و توانمند کردن آنها برای بازگشت به جامعه اولویت دیگری است، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا پس از طی دوره‌ای امکان اشتغال این معتادان پس از بهبودی فراهم شود.

وی از اجرای طرح "یاری گران" به منظور پیشگیری از اعتیاد و آموزش به گروه‌های هدف نظیر دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد و در این رابطه گفت‌: در این طرح با مشارکت دادن اقشار مختلف اقداماتی را برای پیشگیری از اعتیاد انجام خواهد شد که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

مومنی در پاسخ به سوالی درباره سرانجام تامین محل‌هایی برای نگهداری از معتادان متجاهر دارای بیماری‌های واگیردار و زخم باز نیز گفت: در این خصوص با وزیر بهداشت مذاکراتی داشته‌ایم و موافقت‌های اولیه نیز صورت گرفته است که یا یکی از بیمارستانها به این کار اختصاص داده شود و یا این که یک مرکز برای نگهداری از این افراد در نظر گرفته شود که فکر می‌کنم امسال اجرایی شود.

حدود ۱۵ هزار معتاد متجاهر در تهران و حدود ۵۰ هزار معتاد متجاهر در کشور داریم که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته ظرفیت‌های خوبی برای نگهداری و جمع‌آوری آنها فراهم شده است

وی در ادامه اظهاراتش در پاسخ به سوالی درباره کمپ‌ها و مراکز غیر مجاز نگه داری از معتادان متجاهر، گفت‌: ستاد مبارزه با مواد مخدر بر وضعیت این کمپ‌ها نظارت دارد و قطعا با کمپ‌های غیر مجاز برخورد خواهد شد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره شمار معتادان متجاهر در کشور تاکید کرد: حدود ۱۵ هزار معتاد متجاهر در تهران و حدود ۵۰ هزار معتاد متجاهر در کشور داریم که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته ظرفیت‌های خوبی برای نگهداری و جمع‌آوری آنها فراهم شده است؛ یک تعداد ظرفیت نیز نیاز داشتیم که توسط سپاه در ماه‌های آینده اضافه خواهد شد به طوری که ۵۰۰ نفر در تهران و حدود 4000 نفر در کشور ظرفیت اضافه خواهد شد.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1003778

وب گردی

وب گردی