واحد سمنان، متولی طرح پایش کمیته امداد در کشور خواهد بود

به پیشنهاد مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های کمیته امداد در طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سمنان متولی هدایت نیازها و اولویت‌های پژوهشی این نهاد در سطح کشور خواهد بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست مشترک کمیته امداد امام خمینی استان سمنان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با هدف اشتغال پایدار برای قشر بی‌بضاعت و کم‌درآمد این استان برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با بیان اینکه این جلسه با حضور سید مرتضی حسینی، مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های کمیته امداد امام خمینی(ره)، مسئولان استانی این نهاد و مدیران و اعضا هیات علمی این واحد دانشگاهی به میزبانی واحد سمنان برگزار شد، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به این نتیجه رسیده است که برای کمک به قشر بی‌بضاعت و کم‌درآمد استان پرداخت وجه نقد به شیوه فعلی مناسب و کارگشا نیست و باید به فکر ایجاد اشتغال پایدار بود.

علی جهان با تاکید بر اینکه تاکنون جلسات متعددی با محوریت ایجاد اشتغال دانش‌بنیان در مناطق محروم، روستایی و مناطق بیابانی استان سمنان بین کمیته امداد و این دانشگاه برگزار شده است، افزود: با مشخص شدن زمینه‌های پژوهشی و مطالعاتی با محوریت 79 موضوع توسط کمیته امداد امام خمینی، واحد سمنان این فرصت را دارد که بر اساس طرح پایش در قالب سه محور برگزاری نشست‌های علمی استانی، گزارش‌ها و طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه، رساله و کتاب موضوعات را مورد پیگیری قرار دهد.

وی تاکید کرد: به پیشنهاد مدیرکل پژوهشی کمیته امداد امام خمینی، در صورت تایید دکتر طهرانچی، بر اساس طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سمنان متولی هدایت نیازها و اولویت‌های پژوهشی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور خواهد شد.

جهان با اعلام آمادگی برای مشارکت در طرح های محرومیت‌زدایی از جامعه به‌ویژه در استان سمنان با دعوت از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی برای همکاری در طرح‌های پژوهشی مبتنی بر ماهیت آن سازمان‌ها تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان تلاش می کند با توجه به زمینه‌ها و امکانات شایسته و درخور توجه تحقیقاتی موجود، مطالعات اعضاء هیات علمی و دانشجویان را به سمت نیازهای جامعه سوق داده تا بر اساس رسالت های اجتماعی خود،سهمی در گره‌گشایی از مشکلات و محرومیت‌ها داشته باشد.

وی وجود دو مرکز تحقیقات گردشگری و کارآفرینی در مرکز استان را از جمله ظرفیت‌های ویژه و قابلیت‌های قابل‌توجه علمی واحد سمنان دانست و خاطر نشان کرد: بهره‌مندی از اعضای هیأت علمی کارآمد در کنار امکانات آموزشی و وجود امکانات سخت‌افزاری مناسب در قالب کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها این فرصت را برای واحد سمنان ایجاد کرده تا بتواند در راستای بهره‌وری بهتر در زمینه اشتغال‌زایی بیشتر، رونق کسب‌وکار و رشد اقتصادی منطقه گام بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003790

وب گردی

وب گردی