حمایت از دستاوردهای استادان دانشگاه، عامل مهمی در رونق تولید است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: اگر می‌خواهیم مسیر درست انتقال ارزش‌های انقلاب و خودباوری در راستای رونق تولید در کشور را تقویت کنیم باید از دستاوردها و خروجی‌های استادان دانشگاه در کشور حمایت کنیم.

مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در جهت تقدیر از استادان نمونه با توجه به نزدیکی گرامیداشت روز معلم گفت: معلمی شغل انبیاست و تقدیر از زحمات استادان و معلمان نمونه در جهت پاسداشت زحمات این قشر انسان‌‌ساز در جامعه، امری مهم و اثر‌گذار در جهت گسترش فرآیندهای علمی و پژوهشی و تربیت نسلی آینده‌ساز برای کشور است.

وی افزود: شاخص‌های موردنظر ما در انتخاب استاد نمونه شامل ویژگی‌های فردی، رعایت قوانین دانشگاه، توانمندی استاد به جهت نحوه تدریس، ارائه مقالات علمی داخلی و بین‌المللی، میزان رضایت دانشجویان از استادان و کلیه مولفه‌های مربوط به امور علمی و پژوهشی می‌شود.

موسی خانی درباره زمان برگزاری تقدیر از استادان نمونه واحد قزوین و نحوه انتخاب آنها تاکید کرد: انتخاب استاد نمونه در یک کمیته‌ ارزیابی متشکل از رئیس واحد، معاونت آموزشی و پژوهشی و دبیرخانه هیات علمی استان بررسی شده است. در روز پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌‌ماه طی مراسمی از استادان منتخب واحد قزوین تقدیر خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در ادامه خاطر‌نشان کرد: استادان ما در بسیاری از رشته‌ها خصوصا در بحث رباتیک و کامپیوتر، مهندسی پزشکی در جشنواره‌ها و مسابقات بین‌المللی جهانی دستاوردهای بسیاری داشتند و عملکرد بی‌نظیر آنها منجر به مطرح شدن واحد قزوین در بحث رباتیک شده است.

وی درباره نقش استادان در تقویت روحیه و خود‌باوری جوانان ایرانی در انتقال ارزش‌‌های انقلاب و توسعه رونق تولید در کشور گفت: استادان دانشگاه‌ها تا به امروز خصوصا در دوران بعد از انقلاب با توجه به تغییر ارزش‌ها در کشور نقشی تعیین کننده در انتقال ارزش‌‌های انقلاب اسلامی به نسل آینده داشتند.

موسی خانی یادآور شد: اگر می‌خواهیم مسیر درست انتقال ارزش‌های انقلاب و خودباوری در راستای رونق تولید در کشور را تقویت کنیم باید از دستاوردها و خروجی‌های استادان دانشگاه در کشور حمایت کنیم. متاسفانه در حال حاضر، توجه به بسیاری از دستاوردها و توانمندی استادان ایران‌زمین با بی‌‌مهری مسئولان امر مواجه شده که نیازمند یک تجدیدنظر و بازنگری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر، واحد قزوین در زمینه‌های بسیاری از جمله تولید نرم‌افزارهای مختلف و دو ربات امدادگر و اطفا حریق دستاوردهای بسیاری داشته که علاوه بر رونق تولید و خودکفایی در ارائه این دستاوردها توانمندی صادرات این محصول نیز وجود دارد که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003794

وب گردی

وب گردی