راه اندازی ایستگاه محمدیه خط 7 مترو تا پایان شهریور

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به راه اندازی ایستگاه محمدیه خط 7 مترو تا پایان شهریور ماه، گفت: این ایستگاه در بخش ساختمانی بیش از 99 درصد پیشرفت دارد.

به گزارش ایسکانیوز، علی امام با اشاره به اینکه توسعه هدفمند خطوط مترو کلید رهایی تهران از مشکلات ترافیکی است گفت: تکمیل و راه اندازی ایستگاه محمدیه تاثیر به سزایی در تسهیل و دسترسی شهروندان منطقه 12 تهران به خطوط مترو دارد.

وی به تقاطع ایستگاه محمدیه با خط یک مترو اشاره کرد و گفت: ورودی سوم ایستگاه محمدیه با نمای زیبای آجری زینت بخش میدان محمدیه خواهد بود و مسافران از طریق این ایستگاه به خط 7 و در نتیجه خطوط دیگر دسترسی می‌یابند.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، با تاکید بر اینکه بخش سیویل و ساختمانی این ایستگاه 99 درصد پشرفت داشته است، افزود:در حال حاضر در حال تکمیل نازک کاری و حمل و نصب 8 پله برقی این ایستگاه هستیم.

امام با اشاره به اینکه سیستم روشنایی و اطفای آبی ایستگاه نیز تکمیل شده است،تصریح کرد:با توجه به اتمام بخش ساختمانی؛ عملیات نصب تجهیزات سیگنالینگ (سیستم کنترل اتوماتیک قطار)، سیستم تهویه و مخابرات و همچنین سیستم های اطفای حریق و هواسازهای ایستگاه نیز در حال انجام است.

امام با اشاره به اینکه روش اجرای این ایستگاه کاملاً زیرزمینی بوده است، افزود:زیر بنای این ایستگاه بیش از 15 هزار متر مربع و طول سکوی آن 160متر است.

امام در ادامه با تاکید بر اینکه هر اندازه برای تأمین ایمنی شهروندان در رفت و آمدهای شهری اعتبار اختصاص دهیم، در واقع اعتباری است که برای حفظ جان آنان قائل شده ایم، تصریح کرد: مدیریت شهری و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) نیز در راستای کاهش حجم ترافیک؛ توسعه خطوط پر مسافر پایتخت از جمله خطوط 6 و 7 را در اولویت خود در سال 98 قرار داده است.

گفتنی است ، خط 7 مترو تهران به‌طول 27 کیلومتر و 22 ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003808

وب گردی

وب گردی