اقتدار اقتصادی و ملی با نگاه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: بها دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها اثر‌بخشی خوبی در حوزه اقتصادی و اقتدار ملی ایجاد می کند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، «محمدمهدی زاهدی»، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، درباره لزوم تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در بحث شرکت‌های دانش‌بنیان، افق 40 ساله آینده دنیا، انقلاب صنعتی نسل چهارم است. در این انقلاب صنعتی نسل چهارم تعاملات، ارتباطات و رویکردها در حوزه‌های مختلف دانش کاملا متفاوت از آن چیزی است که در حال حاضر وجود دارد و این اثر بخشی را در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان می‌برد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان زمانی می‌تواند شکل بگیرد، اثربخش باشد و جایگزین اقتصاد سنتی و اقتصاد مبتنی بر تک محصولی مثل نفت شود که بتوانیم به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها بها دهیم و زمینه‌سازی خوبی برای حضور این شرکت‌ها در عرصه تولید و فناوری کنیم که این اثربخشی نه تنها در حوزه اقتصادی بلکه در حوزه اقتدار ملی نیز وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با اقتدار ملی نه تنها نیازهای داخل کشور را در حوزه‌های مختلف صنعتی، دفاعی، کشاورزی و امنیت غذایی برطرف می‌کنیم بلکه این اقتدار می‌تواند اقتدار سیاسی بر کشور ایجاد کند که آن اقتدار سیاسی تاثیرگذاری جدی هم در منطقه و هم در مسائل بین‌الملل خواهد داشت در این زمان است که حرفمان خریداری بیشتر نسبت به حال حاضر دارد.

نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: توجه به شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها با رویکرد تحولی به معنای واقعی، باعث می‌شود که به اقتصاد نه تنها پایدار بلکه اقتصادی که روز به روز رشد صعودی دارد می‌رسیم و می‌توانیم کشور را به عنوان یک کشور تمدن‌ساز با رویکرد اسلامی به جایی ببریم که اثرگذاری آن را در تمام شاخه‌های دیگر مثل اقتصاد، صنعت و معدن و ... مشاهده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003823

وب گردی

وب گردی