اولویت سال جاری دانش‌بنیان و استارتاپی‌ها صادرات به کشورهای هدف است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: حمایت از حضور کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی در عرصه بین‌المللی، بخشی از حمایت‌های زیرساختی بر بستر زیست بوم کارآفرینی و نوآوری است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، « سورنا ستاری »، در حاشیه بازدید و گفت‌وگو با فعالان فناور شرکت‌های دانش‌بنیان از حمایت‌های زیرساختی معاونت علمی و فناوری با هدف قرار گرفتن این کسب و کارها در مدار رونق تولید گفت و ادامه داد: برجسته‌ترین حمایت معاونت علمی و فناوری، در مسیر شکل دادن به زیست بوم است، زیست‌ بومی مساعد و حاصلخیز که بذر ایده های نوآورانه جوانان خلاق و کارآفرین در آن جوانه بزند.

به گفته ستاری، برای تحقق بخشیدن به این ضرورت، مهم‌ترین برنامه این معاونت اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است که بیش از۱۳۰ خدمت را در حوزه‌های گوناگون به کسب‌ وکارهای دانش‌بنیان ارائه می‌کند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری تأمین نیازهای محوری با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها را یک مأموریت مهم این کسب و کارها در سال جاری عنوان کرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در سال جاری به سوی تامین نیازهای محوری و اولویت‌دار کشور با عرضه و فرآوری کالاها و خدمات ایران‌ساخت به ویژه کالاهای تحریمی حرکت می‌کنند.

ستاری ادامه داد: خوشبختانه صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین صندوق توسعه ملی، همراه معاونت علمی و فناوری در حمایت مالی از کسب و کارهای دانش بنیان است. بخشی از این حمایت‌ها در قالب وام‌های کم‌بهره یا ضمانت های مورد نیاز در جریان است؛ علاوه بر این، سرمایه گذاران بخش خصوصی به ویژه صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر وارد میدان حمایت از این زیست‌بوم شده است.

وی از صندوق‌های کارآفرینی دانشگاهی و کارخانه‌های نوآوری به عنوان دیگر بسترهای مساعد بروز نوآوری‌های ارزش آفرین نام برد و گفت: بعد از ماه مبارک رمضان کارخانه نوآوری آزادی به عنوان یکی از الگوهای موفق حمایت و هدایت ایده‌های نوآورانه به بهره‌برداری می‌رسد و گسترده کردن زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری را با ادامه حمایت از این زیرساخت‌ها در دیگر نقاط کشور ادامه می‌دهیم.

گفت وگو با فعالان دانش بنیان و فناور

معاون علمی و فناوری با حضور در شهرک صنعتی بوعلی، از سه شرکت دانش‌بنیان « سایدون صنعت آریا »، « پایا بسپار آریا » و صنایع غذایی « سحر » دیدن کرد و با فعالان فناور این واحدها به گفت وگو نشست.

این واحدها با تکیه به دانش فنی بومی و نیروی انسانی متخصص، قطعات موتور خودرو، تجهیزات آب و آبیاری، قطره ای، بارانی، آبپاش، تجهیزات آبیاری کشاورزی و محصولات غذایی تولید می‌کنند.

همچنین در ادامه این سفر، فعالان فناور مستقر در پارک علم و فناوری همدان، محصولات ایران ساخت خود را به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری معرفی کردند.

۱۶۲ واحد فناور و 23 شرکت دانش بنیان در این پارک استقرار دارد؛ شرکت های دانش بنیان بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال و واحدهای فناور بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال، فروش برای اقتصاد کشور به ارمغان آورده است.

شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در استان همدان نیز، بیش از ۱۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003825

وب گردی

وب گردی