صبر ایران در اجرای برجام علیرغم اقدامات آمریکا ستودنی است

وزارت خارجه روسیه یک بار دیگر بر ضرورت تداوم اجرای توافق هسته‌ای ایران تأکید کرد و صبر ایران و پایبندی این کشور به این توافق را با وجود اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا ستود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هیأت دیپلماتیک روسیه از صبر و خویشتنداری ایران در مواجهه با تهدیدات و فشارهای مستمر از جانب آمریکا بعد از خروج یک جانبه این کشور از توافق هسته‌ای تمجید کرد.

بنا بر گزارش وبسایت وزارت خارجه روسیه، سومین جلسه کمیته تدارکات کنفرانس بازنگری در پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (NPT) در سال ۲۰۲۰ روز گذشته در نیویورک و مقر سازمان ملل برگزار شد.

هیأت دیپلماتیک روسیه در بیانیه خود در این زمینه تأکید کرد: «صبر و خویشتنداری ایران و اتخاذ رویکردی مسئولانه در پایبندی به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای با وجود اقدامات تحریک آمیز مستمر شایسته تقدیر و احترام است».

این بیانیه می‌افزاید: «ما همچنین از رویکرد بی‌طرفانه و حرفه‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در انجام بازرسی‌ها در ایران به عنوان بخشی از تعهدات ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) استقبال می‌کنیم».

هیأت دیپلماتیک روسیه همچنین ادامه داد: «آژانس تقریبا طی چهار سال گذشته از زمان نهایی شدن برجام، به طور مستمر تأیید کرده که تهران قویا به تعهدات خود در رابطه با اعمال محدودیت‌ها در مسیر توسعه برنامه هسته‌ای خود پایبند بوده است و به طور خاص دسترسی بازرسان آژانس به تمام تأسیسات مربوطه خود را فراهم کرده است».

بیانیه روسیه در پایان ضمن تأکید بر ضرورت ادامه اجرای توافق هسته‌ای تصریح کرد: «اجرای موفقیت‌آمیز مفاد هسته‌ای برجام از جانب تهران سهم مهمی در تقویت رژیم عدم اشاعه هسته‌ای دارد».

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز ادامه اجرای توافق هسته‌ای ایران را یکی از ملزومات اجرای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (NPT) خوانده و تأکید کرده بود که اجرای برجام باید با قدرت ادامه یابد.

توافق هسته‌ای ایران (برجام) در سال ۲۰۱۵ میلادی میان کشورهای گروه ۱+۵ (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) و ایران به امضا رسید و رسما از چند ماه پس از آن اجرایی شد اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که حتی در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی بدگویی‌ها درباره این توافق را آغاز کرده بود، سرانجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ (ماه مه سال ۲۰۱۸ میلادی) رسما واشنگتن را از این توافق خارج کرد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1003836

وب گردی

وب گردی