نشست بین‌المللی ارائه راهکارها و تجربیات دانشگاه‌های تونس در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد

نشست بین‌المللی ارائه راهکارها و تجربیات دانشگاه‌های تونس در راستای ارتقای همکاری‌های بین‌المللی در چارچوب برنامه‌های دهه سرآمدی آموزش، در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه الزهرا(س)، در این نشست ابتدا دکتر پریچهر حناچی مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه الزهرا(س) با تاکید بر اهمیت تبادل استاد و دانشجو در ارتقای همکاری‌های بین المللی، این نشست را فرصتی برای آشنایی با زمینه‌های تخصصی دانشکده‌های دانشگاه الزهرا(س) برای اجرایی‌سازی همکاری‌ها دانست.


سپس پروفسور جهینه غریب رییس دانشگاه منوبه ضمن معرفی این دانشگاه به عنوان اولین و قدیمی‌ترین دانشگاه تونس، اهداف توسعه‌ای آن دانشگاه و اهمیت ارتباطات بین‌المللی با دانشگاه‌های سایر کشورهای جهان را شرح داد.


وی، ادبیات، علوم انسانی، تاریخ، و مستندسازی (مرکز اسناد)، اقتصاد، مدیریت، بازاریابی و حسابداری، علوم کامپیوتر، فناوری، مولتی مدیا، سینما و طراحی و علوم زیستی، بیوتکنولوژی، سلامت و بهداشت، توانمندی و تربیت بدنی را چهار زمینه تخصصی مهم در دانشگاه منوبه برشمر.


پروفسور غریب همچنین بر امکان انجام پژوهش‌های مشترک در زمینه‌های فوق با حمایت متقابل دو دانشگاه و استفاده از برنامه‌های بین‌المللی تأکید کرد.


پروفسور الفه بن عوده رییس دانشگاه قرطاج تونس نیز در سخنرانی خود هدف از تبادل تجربیات بین‌المللی را استحکام روابط دانشگاهی و اجرایی‌سازی همکاری‌ها عنوان کرد.


وی پس از معرفی اجمالی دانشگاه قرطاج، رشته‌های علوم انسانی، زراعت، علوم تغذیه، پرورش آبزیان، علوم پایه، فنی مهندسی و روزنامه‌نگاری را مهم‌ترین زمینه‌های تخصصی دانشگاه خود معرفی کرد.


پروفسور بن عوده، همچنین به عضویت در آژانس فرانکوفونی و استفاده از برنامه افق ۲۰۲۰ کمیسیون اتحادیه اروپایی و برنامه اراسموس پلاس، برنامه تبادل مولانا و کنفوسیوس چین، برای انجام تبادل دانشگاهی و همکاری‌های پژوهشی اشاره کرد.


دکتر هشام رئیفی نایب رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه منوبه نیز به اهمیت انتخاب دو نفر خانم به ریاست دو دانشگاه مهم تونس برای اولین بار اشاره کرد و این امر را نشانه رشد چشمگیر زنان در مدیریت دانشگاهی تونس دانست.


وی افزود: ما به این نکته مهم پی برده‌ایم که مهمترین سرمایه ما نیروی انسانی است و تمامی تلاشمان را بر تربیت نیروی انسانی متخصص گذارده‌ایم. امروز تونس در وضعیت خوبی از لحاظ آموزش عالی قرار دارد و پژوهش‌های ما در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا مورد ارجاع قرار می‌گیرد.


دکتر رئیفی تصریح کرد: آموزش زبان‌های انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، آلمانی، روسی، اسپانیایی و عربی در دانشگاه ما به صورت رسمی در حال انجام است، برنامه‌ریزی و سیاست‌های تشویقی برای آموزش زبان‌های کره‌ای، فارسی، ترکی و پرتغالی نیز انجام شده است. کشور تونس نتیجه ترکیب و اختلاط فرهنگ‌های گوناگون است. آموزش جغرافیا نیز با گرایش‌های مختلف و بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های آموزشی در دانشگاه منوبه انجام می‌پذیرد.


دکتر نادیا عامری مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه منوبه نیز گزارشی از موفقیت‌های بین‌المللی دانشگاه خود در سال ۲۰۱۸ ارائه داد و به سه مورد ثبت اختراع،۱۲مورد پروژه مشترک و ۱۲مورد جایزه ملی و بین‌المللی اشاره کرد.


وی همچنین به پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای طی دوره‌های آموزشی میان مدت در چارچوب برنامه‌های اراسموس پلاس و انجام پروژه‌ها ی بین‌المللی دو یا چند جانبه پس از داوری و با سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های مشارکت‌کننده خبر داد.


در پایان نشست سخنرانان به پرسش‌های اساتید و مسئولان حاضر درخصوص جزئیات همکاری‌های بین‌المللی دانشگاهی پاسخ دادند.


گفتنی است در این نشست دکتر مهدی سیف برقی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا(س) و دکتر بتول مشکین فام دبیر کارگروه همکاری با کشورهای عربی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003847

وب گردی

وب گردی