درخواست مادورو از مردم ونزوئلا برای حضور در خیابان ها

رئیس‌جمهور ونزوئلا از مردم این کشور خواست تا برای دفاع از میهن و نظم قانون اساسی در خیابان‌ها خاضر شوند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا در توئیتر خود مردم این کشور را به خاطر دفاع از میهن و نظم مبتنی بر قانون اساسی به حضور در خیابان‌ها فراخواند.
وی افزود: با فرماندهان ارتش صحبت کردم. نیروهای مسلح ونزوئلا اعلام کردند که به قانون اساسی و میهن کاملا پایبند هستند.

خوآن گوایدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا روز سه شنبه همراه گروهی از سربازان ارتش در حوالی پایگاه هوایی «لا کارلوتا» در کاراکاس ویدئویی ضبط و منتشر کرد. وی از مردم و نظامیان خواست تا برای صیانت از قانون اساسی به خیابان‌ بیایند.
ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا نیز اعلام کرده است: «این اقدام که با هدف ایجاد زمینه خشونت و درگیری در کشور صورت گرفته است را تحمل نمی کنیم. نیروهای مسلح سوگند یاد کرده که از قانون اساسی دفاع کنند. جهت مقابله با اقدام به کودتای خائنانه آماده هستیم. وضعیتی فوق العاده در واحدهای نظامی وجود ندارد. همه تحت امر فرماندهان خود هستند».

از طرفی دیگر «جورج رودریگوئز»، معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا در امور ارتباطات، فرهنگ و گردشگری در توئیتری خود اعلام کرد: یک گروه خائن وابسته به مخالفان برای کودتا اقدام کرده و تلاش دولت برای مقابله با آنها ادامه دارد.

در همین ارتباط «مایک پنس» معاون رئیس جمهور و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، همچنین «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی جداگانه‌ حمایت خود از کودتای نظامی در ونزوئلا را اعلام کردند.

پنس در توییترش نوشت: اعضای مجلس ملی و مردم آزادی‌خواه ونزوئلا! ما حامی شما هستیم. آمریکا تا زمان برقراری دوباره دموکراسی و آزادی در ونزوئلا در کنارتان خواهد بود.

پمپئو نیز گفته است: آمریکا حمایت قاطع خود را از تلاش‌ مردم ونزوئلا برای رسیدن به دموکراسی و آزادی اعلام می‌کند. دموکراسی مغلوب نخواهد شد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز با انتشار توییتی از کودتای نظامی در ونزوئلا حمایت کرد و از ارتش این کشور خواست تا در کنار مخالفان دولت باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1003861

وب گردی

وب گردی