ارائه ۸۰ عنوان کتاب توسط معلمان مدارس سما در نمایشگاه کتاب

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: زمانی که دانش‌آموزان ما ببینند در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی درس زندگی به آن ها آموزش داده می شود و از این طریق می‌توانند آمادگی لازم برای زندگی در مسیر درست آینده خویش را کسب کنند، طبیعتا انتخاب اول آن‌ها دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

علیرضا منظری توکلی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ضمن تبریک هفته معلم به تمامی استادان و معلمان کشور و همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اگر مدارس ما با توجه به توصیه شهید مطهری به سمتی بروند که اندیشیدن را به دانش آموزان یاد بدهند نه اندیشه ها را، قطعا پیشرفت های چشم‌گیری در عرصه های علمی و آموزشی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: درواقع، در دنیای پر از تغییر و تحول امروز، صرفا با انتقال اندیشه ها، نمی توان نتایج و تاثیرات چشم گیری در دانش آموزان و دانشجویان یک جامعه شاهد بود و لازم است چگونه اندیشیدن را در ذهن و فکر فرزندان خود نهادینه کنیم.

منظری توکلی تصریح کرد: زمانی بچه‌های ما می توانند به یک زندگی مطلوب دست یابند که به جای محفوظات، روش‌های حل مسئله به آن ها آموزش داده شود و در واقع نظام آموزشی ما در شرایطی موفق است که ذهن و فکری مسئله حل کن را به بچه ها اعطا کند.

وی افزود: مطمئنا در این عصر تکنولوژی می توانیم با آموزش روش های صحیح حل مسئله و همچنین با ایجاد ذهنی خلاق و مبتکرانه در دانش آموزان، نوید یک زندگی خوب را به آن ها بدهیم و طبیعی است که در کنار این موارد، مهارت های درست زیستن را با توجه به امکانات و شرایط روز انتقال دهیم.

منظری توکلی در ادامه گفت: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی سعی دارد تا با استفاده از آخرین شیوه های آموزش علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف و همچنین برترین مدل های علمی، مسیر رسیدن به این اهداف هموار کند.

وی با اشاره به شعار دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۴، خاطرنشان کرد: حقیقتا با عزمی که در مجموعه دانشگاه آزاد، به ویژه استادان و معلمان عزیز مشغول در سراسر وجود دارد، این شعار دست یافتنی است و قطعا می توان با برنامه ریزی درست این هدف بزرگ و مقدس را محقق ساخت.

منظری توکلی افزود: زمانی که دانش آموزان ما ببینند که در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی درس زندگی به آن ها آموزش داده می شود و از این طریق می توانند آمادگی لازم برای زندگی در مسیر درست آینده خویش را کسب کنند، طبیعتا انتخاب اول آن ها دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

وی در خصوص فعالیت استادان و معلمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران نیز گفت: خوشبختانه استادان و معلمان ما فعالیت چشم‌گیری در نمایشگاه کتاب امسال داشته اند و تاکنون حدود ۸۰ عنوان کتاب توسط معلمان مدارس سما تالیف و منتشر شده است. در مجموع می توان گفت که بسیاری از همکاران ما، آثار فاخری در زمینه های آموزشی و تربیتی تالیف کرده اند و ما قصد داریم با برنامه ریزی و حمایت بیشتر از این عزیزان رویکرد جدیدی را با تمرکز بر تالیف کتاب های کمک درسی داشته باشیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 1003865

وب گردی

وب گردی