شناسایی دو ترکیب برای جوان‌سازی و ترمیم پوست

شناسایی دو ترکیب سنتتیک که در ترغیب رقابت سلول های بنیادی نقش دارند، می تواند موجب جوان‌سازی یا تسریع روند ترمیم پوست شود.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، براساس مطالعه‌ای دو ترکیب «‌Y27632‌» و «apocynin» را روی سلول های پوستی تست کردند و نتایج مثبتی را به دست آوردند. استفاده از این داروها روی زخم های عمیق پوستی به طور قابل توجهی زخم را ترمیم کند.

در این مطالعه محققین دانشگاه « کلرادو » نشان دادند که استفاده از این دو ترکیب موجب تسهیل بازسازی پوستی و کاهش پیری پوست می شود. این دو ترکیب با ترغیب رقابت سلولی بین سلول های بنیادی پوستی موجبات هر چه بیشتر ترمیم پوست را فراهم می کنند.

به عقیده دکتر نیشیمورا و همکارانش می توان از این دو ترکیب در تولید محصولاتی مانند کرم یا قرص استفاده کرد و به موجب آن ها مانع از تخریب پوست و پیشبرد فرآیند ترمیم پوست شد.

تحقیقات بیشتر می تواند نشان دهد که آیا چنین فرایندی(رقابت سلولی) در سایر اندام های بدن که دارای سلول های «اپی تلیالی» هستند نیز اتفاق می افتد یا خیر. با شناسایی این رخداد در اندام های اپی تلیالی و تحریک رقابت سلولی می توان به حفظ طولانی مدت بافت ها و جلوگیری پیری آن ها امیدوار بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003883

وب گردی

وب گردی