ادعای جدید وزیر خارجه آمریکا درمورد ونزوئلا

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد «نیکولاس مادورو»، رئیس جمهوری ونزوئلا روز سه شنبه آماده خروج از این کشور به مقصد کوبا بود اما روسیه او را از این کار منصرف کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا گفت: نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز سه شنبه آماده خروج از این کشور به مقصد کوبا بود اما روسیه او را از این کار منصرف کرده است.

وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد: «هواپیمای مادورو روی باند بود. بنا به اطلاعات ما او امروز صبح آماده بود برود اما روسها به وی گفتند بماند».

سخنان مایک پمپئو در حالی بیان می شود که خیابان های ونزوئلا روز سه شنبه به دنبال فراخوان «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان دولت صحنه درگیری بین نیروهای امنیتی و مخالفان بود.

در همین ارتباط «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه به تحولات جدید ونزوئلا واکنش نشان داد و گفت که اوضاع در این کشور را به دقت رصد می‌کند.

ترامپ در توئیتر نوشت: «اوضاع ونزوئلا را بسیار به دقت دنبال می‌کنم. ایالات متحده در کنار مردم ونزوئلا و آزادی آنها ایستاده است».

لازم به ذکر است خوان گوایدو که چند ماه پیش با چراغ سبز دولت آمریکا خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند روز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در این کشور شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1003885

وب گردی

وب گردی