افتتاح 2 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول

مرکز تحقیقاتی فناوری و تولید محصولات سالم و ارگانیک و مرکز باستان‌شناسی و توریسم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد دزفول، مرکز تحقیقات فناوری و تولید محصولات سالم و ارگانیک و مرکز تحقیقاتی باستان‌شناسی و توریسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی امام جمعه شهرستان دزفول، علی افروس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و جمعی از مسئولان در واحد دانشگاهی دزفول افتتاح شد.

افروس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اظهارداشت: مرکز تحقیقات فناوری و تولید محصولات سالم کشاورزی یکی از مراکز مهم است که با توجه به آب و هوا و خاک حاصلخیز شهرستان دزفول می تواند حائز اهمیت باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که طی سال های اخیر در شمال خوزستان از جمله دزفول، اندیمشک، شوشتر و گتوند داریم، صادرات محصولات کشاورزی است. در واقع چون این محصولات صادراتی در مرزها مورد آنالیز و تست قرار می گرفتند به دلیل ناسالم بودن برگشت‌خورده و امکان خروج از مرز را نداشتند. به همین جهت کشاورزان خسارت های زیادی را متقبل می شدند.

افروس با بیان اینکه 10 میلیارد تومان برای تأسیس آزمایشگاه، تجهیزات آزمایشگاهی و تکنولوژی در مرکز تحقیقات فناوری و تولید محصولات سالم هزینه شده، گفت: حدود 20 عضو هیأت علمی مجرب و متخصص از سراسر کشور در این مرکز مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اهمیت باستان‌شناسی و توریسم و حفظ میراث فرهنگی اظهار داشت: دزفول شهری باستانی است و دانشگاه جندی‌شاپور به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان در این شهر است. از طرفی چون پتانسیل های عظیمی در حوزه کشاورزی وجود دارد، راه‌اندازی توریسم کشاورزی و توریسم آب را در اولویت قرار دادیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول به راه اندازی موزه باستان‌شناسی در دزفول اشاره و تصریح کرد: هدف اصلی، حفظ آثار باستانی و فرهنگ سازی است، به گونه ای که دانش آموزان از مقطع دبستان در حفظ میراث فرهنگی کشور باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003889

وب گردی

وب گردی