مدیران کشور وام‌دار شهدا هستند/ به ازای هر مدیر، 80 شهید تقدیم انقلاب کردیم

دستیار ارشد فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر حدود سه هزار پست مدیریتی میانی و کلان در رده های مختلف کشوری و لشگری وجود دارد و به ازای هر یک پست 80 شهید تقدیم شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی اراک، یادواره شهدای دانشجو به همت بسیج دانشجویی و همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی و روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی اراک با حضور رییس و اعضای هیأت رییسه دانشگاه، خانواده های معظم شهدا، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاداسلامی اراک در تالار فردوسی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

درابتدای مراسم دکتر عباسعلی حیدری دبیرهیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک با خیرمقدم به مدعوین، خانواده معظم شهدا، اساتید، کارکنان و دانشجویان افزود: ایران اسلامی افتخار می‌کند به شهدایی که با خون خود افتخارات بزرگی را برای کشور رقم زدند و در راستای پاسداری و حراست از دین وکیان گام برداشتند.

وی با بیان اینکه کلیه مسولین، مدیران و مردم ایران وام دار شهدا هستند تصریح کرد: می بایست در راستای ادای دینی که بر عهده یکایک ما قرار دادند تلاش و کوشش نماییم.

دکتر حیدری ضمن قدردانی از حضور و همکاری سرهنگ بهاروند مسئول پدافند هوایی استان مرکزی خاطر نشان کرد: امیدواریم با همدلی و اتحاد و انسجام مردم عزیز مشکلات موجود را با افتخار پشت سر گذاشته و در این راه دعای خیر شهدا که بر اعمال و رفتار ما ناظر هستند بر دشمنان انقلاب و اسلام پیروز شویم.

در ادامه مشاور و دستیار ارشد فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آیات قرآن در خصوص شهدا افزود: شهدا جهاد در راه خدا را مقدم بر امیال خود دانسته و با انتخاب این مسیر و به فرمایش خداوند متعال در قرآن زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی می خورند.

وی با بیان اینکه ما دو نوع حیات و زندگی معمول و معقول خواهیم داشت تصریح کرد: شهدای ما اسطوره هایی هستند که زندگی معقول را برگزیدند تا دچار ناپاکی و آلوده به آن نشوند در همین راستا بهترین و ارزشمندترین سرمایه زندگی خود که جانشان بود را در طبق اخلاص گذاشته و ثابت کردند در صف کربلا ماندن زمان و مکان ندارد.

امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی با اشاره به اینکه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی دشمن را از دوست تفکیک کرده و با شهادت خود، شاهد و ناظر گفتار، رفتار و اعمال ما هستند افزود: در همین راستا ملت ایران نیز سازش با آمریکا را هرگز نخواهد پذیرفت.

امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی اضافه کرد: شهدا با تقدیم جان عزیز خود ثابت کردند که به آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی وفادارند و سیره این عزیزان باید در جامعه جاری و ساری باشد.

وی خاطر نشان کرد: آمریکای ظالم همواره از هر ابزاری برای ضربه زدن به نظام اسلامی و تضعیف حقوق ملت استفاده کرده و به همین دلیل مردم ایران در راستای عدم سازش با آمریکا مصمم تر و یکپارچه خواهند بود.

دستیار ارشد فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ترور 17 هزار نفر از شخصیت های انقلاب اسلامی، ایجاد ناامنی در نقاط مختلف ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی، تهدید ها و تحریم های اقتصادی از مهمترین جنایت های آمریکا و دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه آمریکا میهمانی است که بعد از مدتی ادعای میزبانی می کند و نمی توان به آنها اعتماد کرد گفت: «حسنی مبارک»، «معمر قزافی» و «صدام» از افرادی بودند که با دخالت های آمریکایی ها زمام امور کشورهای خود را در دست گرفتند اما پس از مدتی به دست همان آمریکایی ها نابود شدند و سازش در برابر چنین شیطانی جایز نیست.

امیر سرتیپ اسماعیلی بیان کرد: آمریکای جنایتکار در 100 کشور جهان که برخی از آنها در اطراف جمهوری اسلامی ایران هستند، پایگاه های نظامی ایجاد کرده اما ملت ایران با وجود این که جنگ طلب نیست، اما در مقابل زیاده خواهی های شیطان بزرگ کوتاه نمی آید.

وی با اشاره به اینکه بیش از 240 هزار شهید والامقام انقلاب اسلامی، شهدای ترور، شهدای جنگ هسته ای، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بر پیشانی ایرا ن اسلامی یکی از عوامل افتخار و غرور ما به شما می آیند تاکید کرد: بر اساس محاسبات ریاضی و با در نظر گرفتن جمعیت 80 میلیون نفری ایران، به ازای هر 333 نفر یک شهید تقدیم انقلاب شده، بنابراین شهدا بر عملکرد ما نظارت دارند و باید با تلاش برای آبادانی ایران اسلامی در امتداد مسیر آنها حرکت کنیم.

دستیار ارشد فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در حال حاضر در کشور حدود سه هزار پست مدیریتی میانی و کلان در رده های مختلف کشوری و لشگری وجود دارد و به ازای هر یک پست 80 شهید تقدیم شده است بنابراین مدیران و مسئولان کشور باید بدانند که وام دار شهدا هستند و باید برای رسیدن به اهداف آنها تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران سراسر افتخار اسلامی از ظرفیت های انسانی جوان و متعهد بهره مند می باشد اظهار داشت: جوانان برومند ایران اسلامی و دانشجویان سال 89 با ابداع رادارهای پیشرفته رزونانس می توانند هواپیماهای بالای سر تل آویو و حیفا را در 2700 کیلومتری به خوبی ببینند، که این موفقیت چشمگیر نشان می دهد جوانان امروز هم که انقلاب و جنگ تحمیلی را درک نکرده اند، نسبت به آرمان های انقلاب، خود را مسئول دانسته و این روحیه باید در کشور تقویت شود.

امیر سرتیپ اسماعیلی با تاکید بر اینکه استان مرکزی 6 هزار و 200 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: بهره مندی از دانش بومی و تجهیزات پیشرفته، ما را در مقابل دشمنان بی خرد مجهز ساخته تا جایی که ثابت کرده ایم و ایمان داریم که می توانیم همانطورکه دشمن نیز ثابت کرده که قهرمان شکست های پیاپی است.

دستیار ارشد فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی و ایران سرافراز همانند درختی تنومند در سراشیبی حوادث و مشکلات در بدترین شرایط اقتصادی قرار گرفته ولی این درخت با اتکال به خداوند متعال و دعای خیر شهدا و خانواده های معظم آنها با اقتدار ایستاده و هر روز مقاوم تر و تنومند تر از گذشته رشد می کند.

امیر سرتیپ اسماعیلی مشاور و دستیار ارشد فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به دانشگاه با حضور در آرامگاه شهدای جاوید الاثر مدفون در دانشگاه به مقام شامخ شهدای ادای احترام کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1003891

وب گردی

وب گردی