استادان هر بذری در دل جوانان بکارند، رشد خواهد کرد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: عصر، عصر انفجار، ارتباطات یا همان عصر اینترنت است. در هر ثانیه، هزاران هزار باور، ارزش یا ضدارزش، محتوا و مطلب مخابره می شود و در دسترس افراد قرار می گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، حجت الاسلام امیر ابراهیم زاده در همایش نقش جامعه دانشگاهی در پیشبرد گام ‌دوم انقلاب و مراسم تجلیل از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با بیان اینکه، اکنون مرزی برای علم و دانش، وجود ندارد گفت: هر روز بر علم بشر افزوده می شود. اگر استاد یا دانشجویی با همین علم امروزی و یافته بشری آشنا نباشد، نمی تواند مخاطب خودش را قانع کند.

وی اضافه کرد: استادان دانشگاه، سهم بزرگی در تربیت نسل جوان و نوجوان و نیر نسل آینده ای که مسئولیت نظام اسلامی بر عهده اینها خواهد بود دارند و این وظیفه خطیری است.

ابراهیم زاده با تاکید بر اینکه علم فقط به خواندن و در کلاس درس حاضر شدن نیست ادامه داد: هر کسی به آموخته خودش عمل بکند و دلش را مأمن خدا قرار داده تا هر آنچه را می خواهد، خداوند باریتعالی برایش می دهد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: دانشمند کسی نیست که درس خوانده باشد؛ کسی که خودش را اصلاح نکرده باشد، توان اصلاح دیگری را نخواهد داشت.

ابراهیم زاده تصریح کرد: وقتی دانشجویی از یک استادی رفتار و کرداری خوب مشاهده بکند، بلافاصله خودش را برای کسب فیض و علم و دانش آماده خواهد کرد و در آن کلاس تاثیرگذاری استاد بر دانشجویان بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

سخنران مراسم با بیان اینکه، معلمی و استادی به این نیست که فقط مطالب درسی را به دانشجو منتقل کند بلکه اصلی ترین مقوله، کردار و رفتار اوست اذعان کرد: استاد هر بذری را که در دل جوانان بکارد، آن بذر در دل آنها رشد خواهد کرد و قلب جوانان همانند زمین بایری است که هرچه بکاری آن را قبول می کند.

وی گفت: خداوند متعال به هر کسی که بخواهد حکمت می دهد و نگه داشتن حرمت و ارزش استاد، رکن اصلی طلب علم و دانش از سوی دانشجو است.

ابراهیم زاده بیان کرد: متأسفانه در بعضی از دانشگاه ها، استادانی هستند که با دردست گرفتن کرسی تدریس نظام، افکار سکولار، التغاطی، ماتریالیستی و ... را در پیش گرفته و به جوانان تزریق می کنند. آنها باید بدانند که در چه مقامی ایستاده اند؟

بشیری: روز معلم روز بزرگداشت عشق و ایثار است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه اولین آموزگار هستی را خداوند سبحان عنوان کرد و گفت: دانشجویان فرصت بسیار مناسبی برای رشد شما استادان عزیز هستند و آنچه شما از آموزش آنها بدست می آورید به کمال رساندن ارزشهای وجودی تان است و سعی کنید در کنار آموزش تخصصی از ارزشهای انسانی و الهی را که تجلیات ذات خداست را آموزش دهید.

جبار بشیری اظهار کرد: معلمی شغل و حرفه نیست بلکه یک توانمندی همراه با هنر است که در قرآن کریم به عنوان جلوهای از قدرت لایزال الهی از آن یاد شده است.

وی افزود: روز معلم روز بزرگداشت عشق و ایثار است، باید قدردان معلمان و استادانی باشیم که علم را جرعه جرعه در جان ها جاری می کنند و با فداکاری و اهداء دانش خود جامعه را می سازند و نوید بخش فردایی با شکوه هستند.

بشیری یکی از اهداف بعثت پیامبران را در تعلیم و تعلم توصیف و کرد و گفت: این موضوع در آیات قرآن صراحتا عنوان شده است و خدای متعال در قرآن کریم بارها تأکید کرده است که تعلیم و تعلم بر پایه وحی و تعالیم پیامبران باشد.

به گزارش ایسکانیوز، از سه استاد برتر و نمونه از سه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دکتر حسن نورافکن، علوم انسانی دکتر داود روحی و دانشکده فنی مهندسی دکتر مصطفی اصغری تجلیل شد.

در حاشیه این مراسم، کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور حجت الاسلام ابراهیم زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، مسئولان و جمعی از استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در محل نمازخانه واحد تشکیل شد.

همایش نقش جامعه دانشگاهی در پیشبرد گام ‌دوم انقلاب و مراسم تجلیل از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه به مناسبت بزرگداشت مقام شامخ معلم، با حضور جمعی از رؤسای ادارات، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، جانشین فرمانده سپاه، منطقه انتظامی و تیپ 36 پمکا، مسئولان دانشگاه، استادان، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003898

وب گردی

وب گردی