ناشران خارجی کتاب های هندوستان حق تکثیر می گیرند

نماینده وزارت توسعه منابع انسانی هندوستان در نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب هندوستان به ناشران خارجی که کتاب های هندی را ترجمه می کنند، حق تکثیر اعطا می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در حاشیه سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، « کمال احمد » ناشر هندی و نماینده وزارت توسعه منابع انسانی هندوستان، در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز گفت: هدف هندوستان از شرکت در چنین رخدادها و نمایشگاه هایی، بالا بردن اعتبار «National Book Trust» و ارتقای فرهنگ و ادبیات هند در سراسر جهان است.

این ناشر هندی از این که به عنوان نماینده هند در نمایشگاه حضور یافته، ابراز خشنودی کرد و گفت که مردم ایران به کتاب، فرهنگ و فیلسوفان هند علاقمند هستند. ایران و هند روابط فرهنگی بسیار نزدیکی دارند، بنابراین این رویداد راهی برای گسترش فرهنگ و ادبیات هند در ایران محسوب می شود.

احمد خاطرنشان کرد که در غرفه این انتشارات، کتاب هایی در زمینه های متنوع از جمله ادبیات، فرهنگ، تاریخ، علم، علوم اجتماعی و روش های درمانی ارائه شده است. وی همچنین افزود که National Book Trust به ناشران خارجی که کتاب های هندی را ترجمه می کنند، حق تکثیر اعطا می کند.

نماینده هندوستان اظهار کرد: هر نشری که بنا دارد کتاب های هندی را به زبان فارسی ترجمه کند، فقط باید درخواست حق انتشار بدهد و با امضای یک توافقنامه روند این کار انجام خواهد شد.

National Book Trust یک نشر هندی است که در سال 1957 به عنوان یک نهاد مستقل، تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش دولت هند تاسیس شده و همچنان به کار نشر کتاب های مختلف اشتغال دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003910

وب گردی

وب گردی