هر آنچه داوطلبان باید از آزمون MHLE بدانند

آزمون MHLE وزارت بهداشت دارای 100 پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل شامل 30 پرسش درک مطلب شنیداری، 40 پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و 30 پرسش درک مطلب نوشتاری است و 100 امتیاز (بدون نمره منفی) دارد، داوطلبان برای قبولی در این آزمون باید حداقل 50 امتیاز کسب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، بنا برآن بود که آزمون MHLE وزارت بهداشت، در تاریخ 29 فروردین ماه سال جاری برگزار شود اما به دلیل رعایت شرایط هموطنان آسیب دیده از سیل اخیر، برگزاری آزمون به پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه 98 موکول شد.

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از روز گذشته سه شنبه 10 اردیبهشت ماه آغاز شد. داوطلبان برای ورود به جلسه آزمون، لازم است پرینت کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی (یا شناسنامه) را به همراه داشته باشند، گفتنی است همراه نداشتن هریک از این مدارک، موجب محرومیت از ورود به جلسه و شرکت در آزمون خواهد شد.

داوطلبان باید پیش از مراجعه به حوزه آزمون نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند؛ در حوزه آزمون، امکانات تهیه کارت موجود نیست، لازم به ذکر است از ورود افرادی که کارت ورود به جلسه و کارت ملی (یا شناسنامه) همراه نداشته باشند به سالن برگزاری آزمون، جلوگیری خواهد شد.

به دلیل اجرای بخش شنیداری و لزوم برقراری نظم و حفظ سکوت و آرامش در سالن‌های برگزاری آزمون، درهای حوزه رأس ساعت 8:45 بسته خواهد شد به همین منظور داوطلبان باید به موقع در محل حوزه آزمون خود حاضر باشند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند هزینه نام‌نویسی قابل برگشت یا نگهداری برای دوره‌های بعدی نیست؛ به همین منظور داوطلبان باید پیش از اقدام به نام‌نویسی، از قطعیت تصمیم خود اطمینان حاصل کنند.

آزمون MHLE چیست؟

آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت MHLE مخفف Ministry of Health Language Exam است،‌ این آزمون برای داوطلبان متقاضی دوره دکترای رشته های علوم پزشکی برگزار می‌شود.

این آزمون دارای 100 پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل شامل 30 پرسش درک مطلب شنیداری، 40 پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و 30 پرسش درک مطلب نوشتاری است و 100 امتیاز بدون نمره منفی دارد. داوطلبان برای قبولی در این آزمون باید حداقل 50 امتیاز کسب کنند.

بخش شنیداری، شامل مکالمه های آمریکایی است و پس از هر مکث، داوطلبان فرصت دارند به چند سوال در زمینه مکالمه پاسخ دهند. داوطلبان در بخش درک مطلب این آزمون می بایست به سوالات متن را مطالعه و به سوالات مرتبط با متن پاسخ دهند. بیشتر این متون مربوط به بخش سلامت و پزشکی است.

داوطلبان در بخش ساختار و نگارش، لازم است به سوالات ساختاری و چند گزینه ای پاسخ دهند. بخش اول مربوط به سوالاتی است که در آن‌ها بخشی از یک جمله خالی بوده و داوطلب باید با گزینه مناسب آن را تکمیل کند. بخش دوم سوالات نیز مربوط به شناسایی جملات و عبارات نادرست است.

این آزمون مشابه (TOEFL (PBT است با این تفاوت که سوالات آزمون MHLE بیشتر در حوزه پزشکی است.

مدرک MHLE چه کاربردی دارد؟

مدرک این آزمون در مصاحبه دکتری یا پیش از برگزاری آزمون جامع دکتری، توسط کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور پذیرش می شود و معتبر است. همچنین داوطبان می توانند از این مدرک در راستای فرصت مطالعاتی و یا بورسیه های تحصیلی دولتی استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003926

وب گردی

وب گردی