دفتر بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی روز معلم را تبریک گفت

دفتر بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز معلم و گرامی داشت اندیشه استاد شهید مرتضی مطهری بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز دفتر بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز معلم بیانیه ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: از ابتدای خلقت بشر، آموزگاران، الگوهای آموزشی و تعیین کننده راه هدایت بشریت بوده اند، اهمیت این موضوع به قدری است که خداوند تبارک و تعالی در آیات شریفه، خود را معلم می خواند. دین مبین اسلام مبتنی بر نظام تعلیم و تربیت است و تعالی و ارتقای انسان ها بسته به بهره‌گیری از چشمه زلال فطرت پاک انسانی است.

این بیانیه در ادامه می افزاید: جهان وامدار همه‌ی استادان فرهیخته ای است که به تاسی از پیامبران الهی به ویژه پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) چراغ هدایت بشریت را روشن و فروزان نگاه داشته اند پس معلمی ویژگی الهی و صفات بارز انسان های برجسته است. نقش این چراغهای راهنما و هدایت بشریت به قدری است که حضرت امام خمینی(ره) این نقش را همچون نقش انبیا برای جامعه می‌دانند.
بیاینه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تاکید می کند: معلمین، با تقوا، علم و روحیه جهادی هدایتگر انسان ها به سمت این سرچشمه فیاض و تعالی بشریت هستند. این است که همواره همه جوانان، معلمین دوران نوجوانی و جوانی خود را از یاد نبرده و به عنوان الگوهای زندگی خود در ذهن برای همیشه نگه میدارند. به فرموده امام خامنه ای در بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان عامل اصلی رشد و پیشرفت کشور عزیز ایران اسلامی هستند، این مهم رسالت معلمی اساتید را برای هدایت و ارتقاء دانش علمی جوانان برای پیاده‌سازی این منویات داهیانه روشن نموده و بر این اساس از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
در بخش پایانی بیانیه آمده است: بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و اندیشه استاد شهید مرتضی مطهری، این روز بزرگ را به ساحت همه اساتید و معلمین خصوصا اساتید و معلمین خدوم دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت عرض می نماید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003930

وب گردی

وب گردی