تاسیس ژورنال تخصصی بین‌المللی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب

مدیر دفتر اداره روابط بین‌‌الملل واحد تهران جنوب، گفت: با توجه به آموزه‌های علمی که در دانشگاه آخن کسب کردم  و امکاناتی که دانشگاه آزاد در اختیارم گذاشت یک ژورنال تخصصی بین‌المللی در زمینه انرژی تاسیس کردم که برند جهانی شده است.

فریور فاضل‌پور مدیر دفتر اداره روابط بین‌‌الملل واحد تهران جنوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چگونگی تحصیل در آلمان و بازگشت به ایران گفت: در سال 58 برای کسب تحصیلات عالیه و با هدف فراگیری علم و تکنولوژی و انتقال آن در جهت کمک و خدمات رسانی به کشورم به آلمان رفتم و بعد از کسب مدرک دکتری در رشته انرژی در دانشگاه آخن که از معتبرترین دانشگاه‌‌های اروپاست فارغ‌التحصیل شدم و به ایران بازگشتم.

وی درباره بازگشت فارغ‌التحصیلان خارج از کشور به ایران افزود: بسیاری از نخبگان دنیا، ایرانیانی هستند که در سراسر جهان در مشاغل مهم مشغول به فعالیت هستند و از ناسا در آمریکا تا بسیاری از طراحان مطرح، پزشکان و مهندسان شناخته شده ایرانیانی هستند که در صورت حمایت لازم مسئولان، خواهان حضور در کشور و خدمت به مردم خود هستند.

مدیر دفتر اداره روابط بین‌‌الملل واحد تهران جنوب تاکید کرد: زمانی که مرحوم مریم میرزاخانی نابغه علم ریاضی دنیا، اعلام می‌کند که دوست دارد فرزندش تابعیت ایرانی داشته باشد لایحه‌‌ای به مجلس رفت تا هر مادر ایرانی که خارج از کشور فرزندی به دنیا آورد تابعیت ایرانی به فرزندش تعلق خواهد گرفت، این امر نشان‌دهنده حس وطن‌پرستی در میان نوابغ خارج از کشور است و در هر جای دنیا که باشند توجه خاصی به ملیت خود دارند.

فاضل‌پور تصریح کرد: در زمان تحصیل در آلمان پیشنهادهای بسیاری از کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی داشتم و 3 سال در مرکز پژوهشی فنلاند بودم که برای حضور در این کشور هم بارها دعوت به کار شدم؛ اما همه هدف من فراگیری تکنولوژی غرب، ارائه دانش روز به کشورم و تدریس به دانشجویان ایرانی در جهت خدمت به ایران بود.

وی یاد‌آور شد: با توجه به حس غریزی که در وجود همه انسان‌هاست، بازگشت به جایی که تعلق داری و سرزمین مادری هر فرد محسوب می‌شود نیز یکی دیگر از دلایل مهم بازگشت فارغ‌التحصیلان خارج از کشور به ایران است. توجه به حضور نخبگان در کشور از جمله موارد حائز اهمیتی است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

مدیر دفتر اداره روابط بین‌‌الملل واحد تهران جنوب متذکر شد: در حال حاضر، با توجه به آموزه‌های علمی که در دانشگاه آخن کسب کردم و امکاناتی که دانشگاه آزاد در اختیارم گذاشت یک ژورنال تخصصی بین‌المللی در زمینه انرژی تاسیس کردم که برند جهانی شده و دارای گرید ISI از تامسون رویترز فیلادلفیای آمریکاست که نشان‌دهنده اعتبار این ژورنال بین‌المللی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003934

وب گردی

وب گردی