قابل درمان بودن مشکلات گفتاری از کودکی تا پیری

دبیر هفدهمین همایش گفتاردرمانی گفت: این همایش به روش‌های توانبخشی صدا در بیماران لارنجکتومی، تأثیر صوت‌درمانی بر ناراحتی مجرای صوت در بیماران مبتلا به تنش عضلانی و اختلالات گفتار و زبان و بلع در  کودکان با نیازهای ویژه و بزرگسالان  می‌پردازد.

به گزارش ایسکانیوز، امیر آرامی گفت: روز اول اردیبهشت ماه سالروز استقلال صنفی رشته گفتاردرمانی و همچنین مصادف با زادروز سعدی و روز سخن به عنوان روز ملی گفتاردرمانی در تقویم ثبت شده و به همین دلیل همایش گفتاردرمانی معمولا در یکی از روزهای اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی درخصوص محورهای این همایش افزود: همایش بین‌المللی گفتاردرمانی در روزهای ۱۱ تا ۱۳اردیبهشت ماه با حضور مسئولان وزارت بهداشت ازجمله ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت ، حسین نحوی‌نژاد معاونت اسبق توانبخشی سازمان بهزیستی ، حبیب‌اللهی رئیس اداره نوزادان وزارت بهداشت و اساتید برجسته مانند پروفسور عشایری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش نگاه ویژه‌ای به بخش‌های توانبخشی دارد، ادامه داد: روش‌های توانبخشی صدا در بیماران لارنجکتومی، تأثیر صوت‌درمانی بر ناراحتی مجرای صوت در بیماران مبتلا به تنش عضلانی و اختلالات گفتار و زبان و بلع در کودکان با نیازهای ویژه و بزرگسالان می‌پردازد.

امیر آرامی گفت: از نکات مهمی که در این همایش به آن پرداخته می‌شود، راهکارهای درمان و توانبخشی بلع نوزادان نارس و اختلالات صوت در بزرگسالان است که فلجی تارهای صوتی یکی از انواع آن است .

وی دیگر بحث‌های این کنگره را بررسی روایی و پایایی آزمون های تخصصی گفتار و زبان کودکان و بزرگسالان اعلام‌کرد.
دبیر هفدهمین همایش گفتاردرمانی گفت: رویکرد درمان تیمی،درمان از راه دور برای مناطق محروم تر ، اختلالات گفتار، زبان و بلع در اختلالات نورولوژیک و همچنین اختلالات گفتاری متعاقب جراحی ها ، رویکرد درمان مبتنی بر شواهد بالینی در توانبخشی اختلالات گفتار، زبان و بلع، رویکرد توانبخشی شناختی و عصبی در اختلالات ارتباطی و شاخص‌های رشد طبیعی گفتار و زبان را از دیگر محورهای این همایش ذکر کرد.
وی در ادامه افزود: حدود ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه این انجمن ارسال شده است که ۴۶ مقاله آن برای سخنرانی و ۱۰۲مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می شود.
آرامی گفت: در این همایش سه روزه ۶ پنل علمی و ۵ سخنرانی ویژه کلیدی نیز علاوه بر مقالات ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003938

وب گردی

وب گردی