جوانان باید گفتمان سازنده انقلابی را در دانشگاه‌ها نشر دهند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان انقلابی وظیفه دارند گفتمان سازنده انقلابی را در دانشگاه‌ها نشر بدهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه ای دانشجویی «نبا» که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: همان طور که می دانید جوانان پیشتاز حوزه فرهنگی و اجتماعی هستند و به هنگام کار، ما سر تعظیم در مقابل آن فرود می‌ آوریم.

وی ادامه داد: بسیاری از چهره‌هایی مثل ما یا کنج عزلت را پیش گرفتند یا با انقلاب همراه نبودند. زمانی که جوانان انقلابی را مشاهده می کنیم که با صلابت مطالبه‌ گری می‌کنند، افتخار می کنیم که انقلابی‌ های واقعی کشور ما از این قشر بوده اند و همین جوانان، برای پیشبرد انقلاب چشم امیدمان هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه موضوع جنگ نرم و مباحث تمدن‌سازی و فرهنگی باید اولویت اول ما باشد، گفت: دشمن می‌خواهد ما را از راه درست خارج کند. دانشجویان همواره آثار خود را برای من ارسال می کنند، همچنین نشریات دانشجویی مختلفی نیز برای من ارسال می شود، اما بعضا در کنار تمامی موارد ارسالی رد پای جریانات و نشریات غیرانقلابی نیز مشاهده می شود. پس جوانان انقلابی وظیفه دارند گفتمان سازنده انقلابی را در دانشگاه‌ها نشر بدهند.

وی اضافه کرد: اثربخشی مورد انتظار با تذکرات ما و نیز مطالبه جوانان اتفاق می‌افتد. به همین منظپز باید مطالبه‌گری‌های ما دقیق و بر اساس واقعیت‌ها باشد.

زاهدی افزود: صدا و فریاد جوان انقلابی بسیار مؤثر است. رشد ناگهانی قیمت کالاها در‌چند روز اخیر نیازمند یک مطالبه از طرف جریان دانشجویی است، طبیعتا با گفتاردرمانی مشکلات مردم حل نخواهد شد.دولتمردان، مجلس و قوه قضائیه می‌توانند از جوانان به‌عنوان مشاوران خود استفاده کنند نه اینکه فقط شعار جوان‌گرایی بدهند.

وی اذعان داشت: در حال حاضر سه نسل از انقلاب را پشت سر گذاشته‌ایم و انقلاب صنعتی نسل چهارم آغاز شده است، اولین انقلاب صنعتی استفاده از مکانیک، دومین انقلاب صنعتی استفاده از انرژی الکتریسیته و جایگزین کردن آن با مکانیک و سومین انقلاب استفاده از الکترونیک و فناوری اطلاعات بود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: طرح انقلاب نسل چهارم در سال ۲۰۱۱ داده شد که با درهم‌آمیزی هنرهای مختلف و استفاده از فضای مجازی به وجود آمده است. اگر در این زمینه غفلت کنیم به اهداف کلان حوزه علم و فناوری نخواهیم رسید. پس باید با تلاش خود به جایی برسیم که پرچم‌دار علم و فناوری در جهان شویم.

وی تاکید کرد: اگر نتوانیم هم‌زمان با دنیا و رعایت تمدن‌سازی جهانی و انقلابی جلو برویم، مطمئناً تا ۲۰ سال آینده و یا حتی کمتر، ضربه سختی خواهیم خورد، به این دلیل که سرعت تولید علم فوق‌العاده بالاست. فناوری‌های نسل چهارم مثل هوش مصنوعی، روباتیک، مکاترونیک، واقعیت افزوده یا مجازی، چاپ سه‌بُعدی و شهرهای هوشمند در حال ارتقا است و ما باید وارد این مباحث شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003961

وب گردی

وب گردی