پرخشاگری؛ یکی از رایج ترین تخلفات موجود در کشور است

مدیر گروه تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: در آخرین آماری که نیرو انتظامی ارائه کرده است، یکی از رایج ترین تخلفات موجود در کشور ما، پرخاش گری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پنجمین کرسی آزاد اندیشی رسانه ای دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه تحت عنوان (خشم و هیاهو؛ رسانه ها و هولیگانیسم در ورزشگاه های ایران) در سالن همایش های غدیر مجتمع دانشگاهی ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.
حمید قاسمی، کارشناس ورزش و مدیر گروه تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در این نشست گفت: یکی از مشکلات اصلی در کشور ما، مسئله بی سوادی است. سازمان یونسکو هرچند سال یک بار تعریف جدیدی از سواد را ارائه می دهد که در سومین تعریف خود، ۱۲ نوع سواد مطرح شده است.
وی افزود: یکی از ۱۲ نوع سوادی که در سومین تعریف یونسکو از سواد ارائه شده است، سواد هیجانی است. در آخرین تعریف یونسکو از مبحث سواد، متوجه می شویم که تعداد زیادی از افراد بی سواد در نظام آموزشی و کشور ما وجود دارد.
قاسمی ادامه داد: چهارمین تعریف و آخرین تعریف یونسکو از سواد عبارت است از توانایی استفاده افراد از آموخته های خود، به شکلی که بتواند زندگی خود و محیط پیرامونش را دستخوش تغییر کند.
وی در خصوص ریشه خشونت در ورزشگاه های فوتبال گفت: محیط فوتبال ما جدای از محیط جامعه ما نیست. در آخرین آماری که نیرو انتظامی ارائه کرده است، یکی از رایج ترین تخلفات موجود در کشور ما، پرخاش گری است.
این کارشناس ورزش ادامه داد:متأسفانه سال هاست که در کشور ما پرخاش گری موج می زند. مشکلات رایج در ورزشگاه های ما نمونه ای از مشکلاتی است که سال هاست در جامعه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه های فرهنگی کشور، در برابر وضعیت امروز جامعه و ورزشگاه های ما مسئول هستند. در کشور ما 7 دستگاه فرهنگی وجود دارد که تمامی آن ها صرفا به حوزه خود مشغول هستند.
او ادامه داد: دستگاه های فرهنگی باید به صورت هماهنگ با یکدیگر کار کنند تا بتوانند آسیب های موجود در جامعه را از بین ببرند.
قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحقیقات ثابت کرده است، زمانی که افراد در جمعیت قرار می گیرند، عقلانیتشان کمتر می شود و هیجان جمعی بر آن ها غالب می شود. این نکته به صورت جدی در ورزشگاه های ما صادق است.
وی افزود: بسیاری از افرادی که در ورزشگاه ها فحاشی می کنند، در شرایط عادی فحاشی نمی کنند و برخورد خشونت آمیز ندارند؛ این مسئله ناشی از هیجان جمعی است که افراد در اجتماع های بزرگ از خود نشان می دهند.
این کارشناس ورزش در پایان خاطرنشان کرد: برای اصلاح وضع موجود، به هم افزایی رسانه ای و بالا بردن سواد هیجانی افراد احتیاج داریم.
انتهای پیام/

کد خبر: 1003967

وب گردی

وب گردی