پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری ولیعهد سعودی به محمود عباس

روزنامه لبنانی در گزارشی فاش کرد که ولیعهد عربستان برای پذیرش و جاانداختن طرح ضدفلسطینی معامله قرن، ۱۰ میلیارد دلار به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی فاش کرد که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان ۱۰ میلیارد دلار به «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد داده تا طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» را بپذیرد.

پایگاه روزنامه الاخبار این خبر را با استناد به گزارش‌های دیپلماتیکِ فاش‌شده درباره گفتگوی بن سلمان و محمود عباس منتشر کرده است. بنابر این گزارش محمود عباس با بیان اینکه «حمایت از معامله قرن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پایان عمر سیاسی اوست» با پیشنهاد وسوسه‌کننده ولیعهد عربستان مخالفت کرده است.

به نوشته الاخبار، نماینده اردن در رام‌الله در گزارش‌های خود به وزارت خارجه این کشور به این موضوع اشاره کرده است. او همچنین دیگر مقامات فلسطینی را در جریان قرار داده است.

بنابر این گزارش، نماینده اردن در دسامبر ۲۰۱۷ و ژانویه ۲۰۱۸ پس از اقدام جنجالی دونالد ترامپ مبنی بر اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و مشورت با مقامات فلسطینی این گزارش‌ها را به وزارت خارجه اردن ارسال کرده است.

طرح موسوم به «معامله قرن» طرح ضدفلسطینی دولت ترامپ برای حل‌وفصل نهایی مناقشه اسرائیلی-فلسطینی است. بنابر جزئیات رسانه‌ای‌شده، این طرح کاملا به سود رژیم صهیونیستی و به ضرر آرمان مردم فلسطین است.

عربستان و امارات از حامیان اصلی این طرح آمریکایی علیه آرمان فلسطین، در حال اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان و دیگر کشور‌های عرب منطقه برای پذیرش طرح معامله قرن دولت ترامپ هستند. گروه‌های مقاومت منطقه از مخالفان جدی این طرح آمریکایی‌اند.

پس از تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، روابط محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا تیره شد، به حدی که محمود عباس گفت «قدس فروشی نیست» و وعده داد «هرگز طرح صلح آمریکا» را نخواهد پذیرفت.

او همچنین تأکید کرد «معامله قرن دونالد ترامپ، مشت محکمی به قرن کنونی است و ما هرگز آن را نخواهیم پذیرفت».

عباس پس از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی همچنین وعده داد که تشکیلات خودگردان از این پس حضور آمریکا در روند گفتگو‌های صلح یا هرگونه طرح صلح پیشنهادی از آن‌ها را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003981

وب گردی

وب گردی