دانشگاه آزاد نقش مهمی در پیشرفت علمی کشور داشته است

مراسم پاسداشت مقام استاد و روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان برگزار شد‌

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم پاسداشت مقام استاد و روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با حضور رضا شعبانی چهره ماندگار کشور در عرصه علم تاریخ ، کمال جوانمرد مدیر کل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، رضا شعبان نژاد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان قزوین، معاونین، اعضای هیات علمی و استادان واحد تاکستان در سالن آمفی تأتر دانشکده کشاورزی این واحد دانشگاهی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم ، رضا شعبانی، چهره ماندگار کشور در علم تاریخ با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سندی ارزشمند از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشرفت علمی کشور داشته است.
چهره ماندگار علمی کشور خاطرنشان کرد: اگر دنیای غرب دو سده است که بر جهان تسلط اقتصادی فرهنگی پیدا کرده، با حمایت و توجه به دانشگاه‌ها و مدارس انجام شده است.
چهره ماندگار علمی کشور ادامه داد: در کشور ما علم اهمیت داشته و قدیمی‌ترین دانشگاه جهان را در خود جای داده است.
وی افزود: اسلام نیز دینی است که تکریم از علم و عقل را تعلیم می‌کند، امروز بخش از علت عقب ماندگی ما عدم به کارگیری دقیق عقل است. ما باید الزاما تعهد داشته باشیم از عقل و خرد استفاده کنیم.
چهره ماندگار علمی کشور تاکید کرد: دانشگاه، استادان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مسئولیت بزرگی بر عهده دارند و آن این است که باید ایران را از لحاظ علمی و سایر حوزه‌ها در مقیاس جهانی قرار دهند.
در ادامه رضا شعبان نژاد سرپرست دانشگاه های آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان قزوین طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و روز معلم، به جایگاه رفیع مقام معلم و استاد در بین جامعه اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال و ائمه اطهار علیهم السلام در خصوص جایگاه و شان و منزلت مقام معلم همواره تاکید به احترام نموده و بر همین اساس مردم ایران برای این قشر فرهیخته احترام و ارزش خاصی قائل اندو این امر در فرهنگ مردم نهادینه شده است.
وی افزود : علم آموزی و تربیت نیروی انسانی از وظایف بارز معلمان بوده و هر چقدر این قشر فرهیخته بتوانند در این مسیر موفق باشند، کشور از لحاظ علمی و داشتن مدیران لایق و توانمند با پیشرفت روبرو خواهد شد.
رییس واحد تاکستان در ادامه تصریح نمود: یقین دارم با اقدامات زیربنایی صورت گرفته توسط مدیران بالا دستی دانشگاه آزاد اسلامی در مدت اخیر، ضمن مشاهده آثار ارزشمند این برنامه ها در کوتاه مدت، در آینده نه چندان دور نیزشاهد جهش قابل توجه این دانشگاه در مقایسه با سایر مراکز آموزش عالی درحل مسائل و چالشهای علمی وفنی کشور خواهیم بود.

وی از اساتید و اعضای هیأت علمی واحد تاکستان خواست در زمینه رشد و توسعه اسلامی و علمی هر چه بیشتر این واحد دانشگاهی پیشرو و کوشا باشند .
عضو هیئت علمی واحد تاکستان ضمن خیر مقدم به جوانمرد مدیرکل ورزش و تربیت بدنی سازمان مرکزی، خاطر نشان کرد :علاوه بر مباحث علمی ، اساتید واحد تاکستان توجه ویژه ای به مباحث فرهنگی و اخلاقی دارند. دانشجویان متعددی از این واحد دانشگاهی افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی در رشته های مختلف کشتی ، والیبال، کاراته ، فوتسال بانوان و تیرو کمان را داشته اند که علاوه بر کسب مدالهای رنگارنگ توانسته اند اخلاق و فرهنگ اسلامی ایرانی و منش پهلوانی که از اساتید فرا گرفته اند برای جهانیان به نمایش بگذارند.
گفتنی است در پایان مراسم ضمن تقدیر از کلیه استادان واعضای هیئت علمی ،از 20 نفر استاد بازنشسته و ارتقاء یافته نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003982

وب گردی

وب گردی