یک میلیون گونه جانوری در آستانه انقراض

سه چهارم زمین بدلیل دخالت های انسانی دچار تغییرات اساسی شده اند و در سال های آینده یک میلیون گونه جانوری منقرض خواهند شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان ملل متحد یک بار دیگر نشان داد که انسان به گونه ای بازگشت ناپذیر به محیط زیست ، حیات حیوانات و منابع طبیعی لطمات فراوانی وارد کرده است. بر اساس این گزارش وضع به گونه ای شده است انسان باید به فکر حفظ گونه خود از خطر منقرض شدن باشد.

بر اساس این گزارش که توسط 400 محقق و در 1800 صفحه تهیه شده، تغییراتی که بشریت در محیط زیست بوجود آورده بسیار شدید ، غیر قابل جبران و بازگشت ناپذیر است.

در این گزارش اشاره شده است که یک سوم نسل ماهی ها در اقیانوس ها در آستانه انقراض قرار گرفته و باقی گونه های دریایی نیز در وضعیت ناپایدار قرار دارند.

کم شدن جمعیت زنبورها

کم شدن جمعیت حشرات خصوصا حشرات بالدار که مهمترینشان زنبورها هستند باعث شده که گیاهان برای گرده افشانی دچار مشکل شده و نسل برخی از آنها به خطر بیفتد که باعث وارد آمدن خسارت سالیانه نیم میلیار دلاری به اقتصاد جهان می شود.

« رابرت واتسون» مدیر گروه تهیه کننده این گزارش، گفت: « تا کنون، ما درباره اهمیت تنوع زیستی در محیط زیست صحبت می کردیم. ولی اکنون باید از حفظ حیات بشریت صحبت کنیم. تولید مواد غذایی، آب، تولید دارو، انسجام اجتماعی یک مسئله حیاتی شده است.»

سه چهارم زمین بدلیل دخالت های انسانی دچار تغییرات اساسی شده اند و در سال های آینده یک میلیون گونه جانوری منقرض خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003996

وب گردی

وب گردی