رونمایی از سردیس شهید فریدون تعریف در دانشگاه کردستان

در حاشیه برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو، سردیس شهید دانشجو، فریدون تعریف در دانشگاه کردستان رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، در راستای کنگره 5400 شهید استان کردستان و برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو، از تندیش شهید دانشجو فریدون تعریف در محوطه دانشگاه کردستان رونمایی شد.


توحید رستمی فر مسئول بسیج دانشجویی کردستان در حاشیه این اجلاسیه اظهار کرد: اجلاسیه شهدای دانشجو یکی از اجلاسیه‌های کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان است که در آن از خانواده هشت شهید دانشجو تجلیل می شود.


وی افزود: هدف از برگزاری این اجلاسیه، نشر و توسعه فرهنگ دفاع مقدس و ارائه الگوهای این فرهنگ به نسل جوان، ایجاد قابلیت و ظرفیت در جهت ارتقای آمادگی مقابله با جنگ نرم دشمنان، توسعه فرهنگ ایثار و برادری و تقویت روحیات انقلابی و ساده زیستی است.


فریدون تعریف از شهدای دانشجوی استان کردستان است. وی در اولین روز شهریور 1336 در سنندج به دنیا آمد.

گفتنی است؛ شهید تعریف در اوج مبارزات ملت همیشه بیدار ایران علیه رژیم ستمشاهی، در حال تحصیل در مقطع متوسطه بود و در این موقعیت حساس افکار دانش‌آموزان همپایه‌اش را علیه اقدامات رژیم برانگیخت و موجی از خشم و نفرت علیه رژیم ستمشاهی به راه انداخت و بر لوح سیاه کلاس شعار «ننگ باد حکومت» وقت را نوشت.


تعریف در محیط دانشگاه اقدامات شایسته‌ای در زمینه‌های مذهبی، فرهنگی، علمی و سیاسی انجام داد که به مذاق جباران وقت خوش نیامد و منجر به اخراج وی از دانشگاه شد. او در پی پیروزی انقلاب اسلامی به صورت پنهانی به عضویت شورای فرماندهی سپاه سنندج درآمد و پس از فرمان امام خمینی فعالیت نظامی خود را آشکار ساخت و پس از چند سال تلاش صادقانه در سپاه سنندج از طریق این نهاد به مشاورت ریاست جمهوری در امر کردستان منصوب شد.


وی در این سمت اقداماتی ارزنده و اثربخش انجام داد. فریدون تعریف چون می‌دید رئیس جمهور وقت(بنی‌صدر خائن) به منطقه فقرکشیده هیچ توجهی نمی‌کند، مدام با وی به مشاجره می‌پرداخت و اقدامات شوم او را در حضور عموم فاش می‌ساخت تا اینکه به دلیل جدال و مشاجرات‌اش، افکاری ظالمانه و ناجوانمردانه به کار افتاد و نقشه ترورش کشیده شد و مقارن با سالروز میلاد امام حسین(ع)، روز 25 خردادماه سال 1359 خون رنگین وی بر سنگفرش خیابان‌های شهر تهران، نقش خاطره‌ای به یاد ماندنی را حک کرد و روح مطهرش به سپهر پرفروغ شهادت عروج کرد.

کد خبر: 1003998

وب گردی

وب گردی