هنر زبان مشترک انسان هاست

مدیر انتشارات قانون و نماینده آذربایجان در سی‌و‌دومین نمایشگاه کتاب تهران، گفت: « صرف هزینه برای کتاب سرمایه‌گذاری برای مغز انسان و هنر، زبان مشترک بین ملت ها برای برقراری ارتباط است.»

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، شهباز خودی اوغلو، مدیر انتشارات قانون از کشور آذربایجان برای همکاری با ناشران ایرانی در سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور یافت.

خودی اوغلو در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز گفت که در سال گذشته تعداد 150 کتاب به زبان انگلیسی و 50 جلد فرانسوی منتشر کرده است؛ اما در سال جاری با ناشران ایرانی همکاری خواهد کرد.

ناشر آذربایجانی اظهار داشت که دو کشور نزدیکی زیادی به یکدیگر دارند؛ بنابراین همکاری فرهنگی بسیار مهم است. وی در ادامه افزود: ما در زمینه کتاب و هنر مشترکات زیادی داریم و بودن در ایران مانند لمس تاریخ آن است. دو کشور باید با یکدیگر آشنا شوند و کودکانمان داستان ها و رمان های مشترک را مطالعه کنند.

خودو اوغلو معتقدست باوجود اینکه عده زیادی از گرانی قیمت کتاب ناراضی هستند؛ اما باید به این مسئله توجه داشت که هزینه برای کتاب هزینه برای مغز ماست، جایی که بالاترین قسمت بدن است. خواندن کتاب می تواند به مردم اطلاعات بیشتری داده و به آنها کمک کند تا رشد کنند.

مدیر انتشارات قانون گفت: «گسترش فرهنگ خواندن بر آینده کودکان تاثیر خواهد گذاشت. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که خواندن کتاب برای خواباندن کودک است درحالیکه بالابردن اطلاعات بسیار اهمیت دارد.»

نماینده آذربایجان در خاتمه اظهار کرد که برای برقراری ارتباط یک زبان مشترک وجود دارد و آن هم زبان هنر است وی گفت علاقمند است تا در زمینه های کارهای هنری ایرانی از جمله نقاشی ایرانی، ادبیات و کتاب های داستانی با شرکای ایرانی همکاری کند.

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حال برگزاری است و علاقمندان کتاب از هر گروه سنی به نمایشگاه می روند تا عناوین مورد علاقه خود را پیدا کنند. این رویداد تا 14 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004003

وب گردی

وب گردی