وضعیت نشر دانشگاه های صنعتی در نمایشگاه کتاب تهران

تعداد عنوان کتاب های ارائه شده و نشر جدید از مولفه هایی است که به وسیله آن می توان دانشگاه های فعال در حوزه صنعت را مقایسه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشگاه های صنعتی کشور از جمله دانشگاه هایی هستند که عملکرد آنها چه در سطح علمی و ارتباط با صنعت نقش بسزایی در پیشرفت و توسعه حوزه صنعت کشور دارند. نمایشگاه کتاب از جمله میدان هایی است که دانشگاه ها سطح عملکرد خود را در حوزه علم و نشریات علمی و دانشگاهی به نمایش می گذارند.

سی و دومین نمایشگاه کتاب مکانی است که بتوان مقایسه ای بین دانشگاه های صنعتی کشور در حوزه فروش، تعداد عنوان های ارائه شده و تعداد کتاب های نشر جدید انجام داد. دانشگاه خواجه نصیر و امیر کبیر از دانشگاه هایی هستند که در مقام مقایسه قرار گرفته اند.

با توجه به قیمت و گرانی کاغذ تعداد فروش برای دانشگاه ها مسئله مهمی است. مسئول غرفه دانشگاه خواجه نصیر در این زمینه گفت: تعداد فروش ما نسبت به سال گذشته خوب بوده است و دلیل آن این است که ما نسبت به سال گذشته افزایش قیمت نداشته ایم.

یوسفی تاکید کرد: غرفه این دانشگاه امسال 27 عنوان کتاب با نشر جدید داشته است و تعداد کل کتاب هایی که در این غرفه ارائه می شود 270 عنوان است. این نسبت از عنوان ها در مقایسه با تعداد عنوان دانشگاه های مطرح در حوزه صنعتی کم است و این تعداد به اندازه ظرفیت انتشار این دانشگاه است.

غرفه این دانشگاه مستقیم زیر نظر دانشگاه خواجه نصیر به عرضه کتاب مشغول است. مسئول دانشگاه امیر کبیر نیز در این زمینه گفت: تعداد فروش ما به خاطر گرانی کاغذ کاهش پیدا کرده است. از طرفی به دلیل همین گرانی کاغذ قیمت کتاب ها افزایش پیدا کرده که یکی از دلایل اصلی افت فروش کتاب است.

یوسفی افزود: این غرفه تعداد 528 عنوان کتاب در نمایشگاه امسال عرضه کرده است و تعداد 48 عناون در تازه های نشر دانشگاه امیر کبیر ارائه می شود.

غرفه این دانشگاه به صورت انحصاری کتاب عرضه می کند و مستقیم زیر نظر دانشگاه امیر کبیر نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004010

وب گردی

وب گردی