تخفیف بلیت قطار سالمندان در دست بررسی/ وجود7 میلیون و 500 هزار سالمند در کشور

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از برنامه ریزی برای تخفیف بلیت قطار برای سالمندان خبر داد و گفت: یکی از مسائلی که در رابطه با حقوق سالمندان مطرح است، مربوط به حوزه حمل و نقل و گردشگری می شود که توافقاتی در این زمینه در دست بررسی و اقدام است.

به گزارش ایسکانیوز، محسن سلمان نژاد، قطار را یکی از بهترین وسیله های نقلیه برای سفر دانست و افزود: امید می رود این تخفیف ها در سال جاری اجرایی شود.
وی ادامه داد: علاوه بر مساله حمل و نقل، مسکن نیز یکی دیگر از مسائل مربوط به حق و حقوق سالمندان است که باید به این مساله توجه شود.
سلمان نژاد تاکید کرد: همچنین سالمندان نباید برای مسائل درمانی خود پرداخت از جیب داشته باشند؛ به ویژه در بحث درمانی باید به سالمندان آسیب پذیر دهک های پایین توجه ویژه ای شود.
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور افزود: برای داشتن سالمندانی پویا در آینده به نظام اجتماعی بهتر، سالم تر و فعال تر نیاز است.
سلمان نژاد گفت: طبق آمارهای سازمان آمار در سال 95، 7 میلیون و 500 هزار سالمند در کشور وجود دارد اما برآوردها نشان می دهد آمار سالمندان در کشور از مرز هشت میلیون نفر فراتر رفته است.
وی گفت: از این تعداد سالمند، 70 درصد شهرنشین و 30 درصد روستانشین هستند.در کشورهای شرق آسیا این نسبت برعکس است به آن معنا که 70 درصد سالمندان آنها ساکن روستا هستند و برنامه ریزی در روستاها برای سالمندان موفقیت آمیزتر است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1004019

وب گردی

وب گردی