اجرای سند تحول آموزش و پرورش در معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی پیگیری می‌شود

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اجرای سند تحول آموزش و پرورش که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، در معاونت آموزش های عمومی و مهارتی به طور جدی پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا منظری توکلی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین گردهمایی سراسری معلمان مدارس سما کشور و گرامیداشت روز معلم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد، با اشاره به برگزاری این گردهمایی گفت: ایده برگزاری این مراسم را دکتر طهرانچی مطرح کردند و پیشنهاد دادند که مراسم گرامیداشت روز معلم در قالب گردهمایی سراسری معلمان سما برگزار شود و از هر یک از استان ها یک معلم مدارس سما برای تجلیل انتخاب شود.

وی با بیان اینکه تحول آموزش و پرورش در مدارس سما از تأکیدات دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی است، گفت: اجرای سند تحول آموزش و پرورش که مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری است، از برنامه هایی است که در معاونت آموزش های عمومی و مهارتی و در مدارس سما به طور جدی پیگیری خواهد شد.

دکتر منظری توکلی تأکید کرد: براساس سیاست های دکتر ولایتی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مدارس سما باید از لحاظ علمی و آموزشی در صدر باشند، اما در عین حال اولویت ما در کنار ارتقای فعالیت‌های علمی و آموزشی، تقویت موضوعات فرهنگی و پرورشی است. براساس این رویکرد، برای اولین بار معاونت فرهنگی و تربیتی در معاونت آموزش های عمومی و مهارتی ایجاد شد.

وی با قدردانی از توجه دکتر سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به مدارس و آموزشگاه های سما گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی بیشترین ارتباط و حمایت را با مدارس سما دارد و امروز هم گروه سرود دبستان پسرانه سما مشهد اجرای خوبی در این مراسم داشت که دکتر طهرانچی دستور دادند مجموعه مسابقات فرهنگی و هنری اعم از مسابقات سرود و ... توسط معاونت آموزش های عمومی و مهارتی برگزار شود.

دانشگاه آزاد اسلامی تعلیم و تربیت اسلامی را به نظریه ها و گزاره های علمی تبدیل کند

خانم دکتر علم الهدی دانشیار فلسفه تعلیم و تربیت و رئیس پژوهشکده علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی هم در این مراسم با اشاره به وجود نگرش های مختلف در محیط های دانشگاهی، گفت: دو صفت بارز در محیط های دانشگاهی وجود دارد که یک صفت را عین فضیلت و صفت دیگر را عین رذیلت می دانند. در محیط های دانشگاهی روحیه آکادمیک داشتن و مطالعات آکادمیک را فضیلت بر می شمارند و در عین حال ایدئولوژیک بودن را رذیلت می دانند.

وی ادامه داد: با وجود این، تفکر و نگرش در محیط های دانشگاهی تحول علوم انسانی و اسلامی سازی این علوم مورد مقاومت دانشگاه ها قرار گرفت.

دکتر علم الهدی افزود: سوالی که پیش می آید، این است که چرا ایدئولوژیک بودن بد است، اما آکادمیک بودن خوب و مورد تحسین است؟ دلیل آن این است که ایدئولوژی لیبرال و سکولار می خواهد بدون هیچ رقیبی سلطه خود را بر رابطه علم و اقتصاد لیبرال، کارآفرینی و ارتباط دانشگاه و صنعت حفظ کند. به همین دلیل پیروان این نگرش، ایدئولوژیک بودن را معادل بی سواد بودن و احساسی بودن می دانند و ایدئولوژیک بودن را به عنوان یک رذیله اخلاقی القاء می کنند.

وی با بیان اینکه اسلام سنتی و بی تفاوت مورد انتقاد شهید مطهری بوده است، گفت: شهید مطهری از ایدئولوژیک اسلامی حمایت می کردند و تأکید داشتند که همه رشته های دانشگاهی باید با ارزش های اسلامی همسو باشد. با وجود این نگرش، جمهوری اسلامی ایران در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی پیشرو بوده و مدل های آن مورد استقبال سایر کشورهای مسلمان و غیرمسلمان قرار گرفته است.

دکتر علم الهدی با بیان اینکه اگر می خواهیم تعلیم و تربیت اسلامی را تقویت کنیم، باید از تجربه های تربیتی معلمان و مدارس موفق الگوپذیری کنیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن مدارس پیوسته خود می تواند تجربیات موفق در تعلیم و تربیت اسلامی را به نظریه ها و گزاره های علمی تبدیل کند و با بکارگیری از نظریات اساتید دانشگاه در این زمینه اقدام اساسی انجام دهد.

رشد و تعالی انسانی مورد تأکید جدی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است

دکتر علی سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم، گفت: رشد و تعالی انسانی در دوره جدید دانشگاه آزاد اسلامی مورد تأکید جدی مدیران این دانشگاه قرار گرفته و مدارس سما به عنوان یکی از این محیط های رشد تعالی، وظایف سنگینی برعهده دارند که با رهنمودهای دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی برنامه های جدیدی در مجموعه مدارس سما و مدارس عالی مهارت به عنوان یکی از افتخارات این دانشگاه طراحی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی تأکید کرد: اصل تربیت به عنوان اولویت مدارس سما تلقی می شود و انتظار این است که براساس سیاست ها و برنامه ریزی های انجام شده مدارس سما انتخاب اول خانواده ها برای تحصیل فرزندانشان باشد.

تربیت نسل مؤمن و انقلابی از جمله تلاش های مدنظر معلمان مدارس سماست

در ادامه این مراسم شادی محرر به نمایندگی از معلمان مدارس سما به بیان نظریات و پیشنهادات خود پرداخت و گفت: تبدیل سازمان سما به معاونت و برند شدن مدارس سما می تواند منجر به رشد و بالندگی این مدارس شود.

وی با اشاره بکارگیری نیروهای توانمند در مدارس سما گفت: خوشبختانه دانش آموزان سما تاکنون موفقیت های بسیاری در مسابقات علمی و فرهنگی کسب کرده اند و تربیت نسل مؤمن و انقلابی از جمله تلاش های مدنظر معلمان این مدارس است.

محرر تدوین افق و چشم انداز روشن برای آینده مدارس سما، اجرای برنامه های هدفمند و کاهش دغدغه های معیشتی را از جمله درخواست های معلمان مدارس سما عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004022

وب گردی

وب گردی