الیاف، طول عمر خدمت سازه ها را در محیط های خورنده بهبود می بخشد

سخنرانی علمی" ارزیابی رفتار سازه ای تیرهای بتن مسلح دچارخوردگی فولاد و تعمیر آنها با الیاف "FRP در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از رامسر، مدیرگروه رشته مهندسی عمران واحد رامسر در این همایش گفت: این سخنرانی علمی که به همت انجمن علمی گروه مهندسی عمران، با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با مباحث علمی روز در زمینه های تخصصی و اطلاع از دستاوردهای علمی مستخرج از رساله دکتری آقای ایمان صدری نژاد عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در دانشگاه گیلان که منتج به چاپ دو مقاله با ضریب تاثیر سه شده است برگزار شد.

صدری نژاد در ادامه ضمن بررسی تاثیرات خوردگی فولاد بر ایمنی سازه ها و اقتصاد کشورها و بیان مطالبی در خصوص ارزیابی خوردگی فولاد کششی در تیرهای بتن مسلح حاوی الیاف گفت : آزمایشات نشان دادند وجود الیاف سبب کاهش خوردگی متمرکز در نزدیکی ترک های خمشی شده و الیاف طول عمر خدمت سازه ها را در محیط های خورنده بهبود می بخشد.

عضو هیأت علمی گروه عمران واحد رامسر با بررسی رفتار تیرهای بتن مسلح دچار خوردگی فولاد کششی تحت آزمون خمش تشریح کرد: نتایج آزمایش های انجام شده نشان داد خوردگی های شدید می تواند سبب افت مقاومت و شکل پذیری تیرها شود.

وی افزود: جهت مقاوم سازی تیرهای آسیب دیده از خوردگی سه روش مقاوم سازی مختلف با استفاده از میله های frp وجود دارد بررسی ها نشان داده مقاوم سازی تیرهای بتن مسلح با میله های frp به همراه مهارهای مکانیکی می تواند مقاومت نهایی و شکل پذیری تیرهای آسیب دیده را افزایش داده و احیا کند.

صدری نژاد در پایان گفت: استفاده از روش ترکیبی nsm و مهارهای مکانیکی در نصب میله های frp می تواند مقاومت نهایی و شکل پذیری تیرهای آسیب دیده از خوردگی را بطور چشمگیر بهبود بخشد.

کد خبر: 1004063

وب گردی

وب گردی