اردوگاه فرهنگی دانشگاه آزاد در جمکران تاسیس می‌شود

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با موافقت دکتر طهرانچی، به زودی در زمینی به وسعت ۳۰ هزار متر در منطقه جمکران اردوگاهی فرهنگی آماده می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا نصیری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص برگزاری اردوی زیارتی-سیاحتی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اولین اردوی زیارتی، معرفتی و فرهنگی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد مقدس برگزار شد. دانشجویان غیر ایرانی ما سال‌ها انتظار به‌حقی داشتند چون آنها میهمان ما نیستند بلکه به خاطر اشتراکات دینی و فرهنگی، خانواده ما محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: هر فردی کارت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را دریافت کند، ما موظف هستیم تمهیداتی را در حوزه فرهنگی برای او فراهم کنیم تا از مواهب فرهنگی دانشگاه بهره‌مند شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد برگزاری اردوی زیارتی-سیاحتی برای دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت رئیسه دانشگاه با حضور دکتر طهرانچی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) توسط حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری (معاون فرهنگی و دانشجویی) و شیخ عطار (معاون امور بین‌الملل) مطرح شد.

نصیری خاطرنشان کرد: هیئت رئیسه به‌ویژه دکتر طهرانچی موافق برگزاری یک ضیافت بودند. در معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، ضیافت نیم‌روزه تهران توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد تبدیل به اردویی ۲ روزه در مشهد مقدس شد.

وی افزود: خوشبختانه پیشنهاد ما مورد موافقت قرار گرفت و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با شور و شوق و علاقه به سمت مشهد حرکت کردند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: نگاه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان غیر ایرانی این است که آنها در حوزه گفتمان علمی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی قرار بگیرند و زمانی که در آینده به کشورشان برمی‌گردند، سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی نیز باشند.

نصیری ادامه داد: دکتر طهرانچی نیز در سخنرانی خود در جمع دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی بر حوزه معرفتی تاکید داشتند. در ادامه اردو، برنامه های فرهنگی بانشاطی هم برای دانشجویان دختر و هم برای دانشجویان پسر، تدارک دیدیم.

وی با اشاره به امکانات مناسب مجتمع فرهنگی، اردوگاهی امام رضا برای اسکان دانشجویان زائر گفت: مجتمع امام رضا، محیطی بسیار خوب و با نشاط دارد. برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی برای دانشجویان از قبیل صخره‌نوردی، پینت‌بال، تنیس روی میز و ... در نظر گرفتیم. دختران هم عازم «باغ گل‌ها» شدند و طبق اخبار واصله، بسیار راضی بودند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه یادآور شد: همچنین دانشجویان را به صورت دسته‌جمعی برای زیارت به حرم مطهر امام رضا بردیم و در دعای کمیل نیز شرکت کردند. از طرفی برنامه زیارت وداع را ترتیب دادیم و سوغاتی‌هایی نیز برای دانشجویان تهیه و به آنها اهدا کردیم.

نصیری تصریح کرد: چند تن از روحانیان مانند مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی تهران نیز کنار دانشجویان حضور داشتند و ارتباطی معنوی میان روحانیت و دانشجویان برقرار شد.

وی افزود: فکر می کنم بعد از این اردو، اعتماد دانشجویان به دانشگاه آزاد اسلامی و اقدامات فرهنگی این دانشگاه، بیشتر و بهتر خواهد شد. البته نقطه آغاز ارتباط ما با دانشجویان غیر ایرانی از ماه رمضان سال گذشته رقم خورد که ضیافت نورانی قرآن را در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برای آنها ترتیب دادیم. بیش از هزار و دویست دانشجوی غیر ایرانی کنار رحل‌های قرآن حضور پیدا کردند و از تعداد زیادی از قاریان و حافظان قرآن در این جمع استفاده کردیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امسال به یاری خدا و موافقت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محفل نورانی قرآن را که در ماه رمضان به افطار ختم می‌شود را در کل واحدهای دانشگاهی که دانشجوی غیر ایرانی دارند، برگزار خواهیم کرد.

نصیری در خصوص این‌که آیا برنامه‌ای درباره برگزاری اردوهای مشابه براز دانشجویان ایرانی نیز دارند، گفت: هیچ فرقی بین دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی وجود ندارد و همه آنها دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستند. تمرکز و حضور دانشجو در محیط واحو دانشگاهی به نسبت دانشگاه‌های دولتی کمتر است چون بسیاری از دانشجویان، شاغل هستند.

وی با اشاره به تاسیس مکان‌های فرهنگی در شهرهای مختلف کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یکی از بهترین کارهایی که برای دانشجویان چه ایرانی و چه غیر ایرانی می توان انجام داد، برگزاری اردوهای فرهنگی است. با موافقت دکتر طهرانچی، به زودی در زمینی به وسعت ۳۰ هزار متر در منطقه جمکران، اردوگاهی فرهنگی آماده می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه بیان کرد: در واحد علوم و تحقیقات سابق مرودشت نیز زمینی به مساحت هزار و دویست هکتار مجموعه دانشگاهی شامل خوابگاه، کلاس های آموزشی، محیط ورزشی و فضای سبز وجود دارد که قصد داریم بعضی از المپیادها و برخی از ضیافت‌های دانشجویی را در آنجا برگزار کنیم. واحد علوم و تحقیقات سابق رشت هم مجموعه‌ای ۱۲۰ هکتاری در وسط جنگل‌های گیلان دارد. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی از نظر امکانات، نیاز به جای دیگری دارد و دارای امکانات بسیار خوبی است.

نصیری در پایان، با تقدیر از همکاری موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: اتفاق خوبی که در برگزاری اردوی زیارتی، سیاحتی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی رخ داد، همدلی و همکاری موسسه جوانان آستان قدس رضوی بود. دانشگاه آزاد اسلامی برای اقامت دانشجویان در مجتمع اردوگاهی امام رضا، هیچ وجهی پرداخت نکرد و دوستان در موسسه جوانان آستان قدس، زوار ما را مهربانانه در آغوش گرفتند. ان‌شاءالله خاطره خوبی از این سفر زیارتی در ذهن دانشجویان باقی بماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004090

وب گردی

وب گردی