اقتصاد مقاومتی یک نظریه جهانی است و ایران اسلامی را آباد خواهد کرد

حجت الله عبدالملکی، اقتصادان و عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی با توجه به گستردگی و غنای آن یک نظریه جهانی است که منجر به آبادانی ایران اسلامی خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، اولین همایش تخصصی دانش افزایی فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور فعالان فرهنگی واحدها و مراکز دانشگاهی استان و به مدت دو روز و با همت و همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در حال برگزاری است.

عبدالملکی، قائم مقام رییس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی به عنوان مدرس در یک برنامه 6 ساعته و در ابتدای این همایش به آشنایی مبنایی، پایدار و زیر ساختی با اقتصاد مقاومتی برای فعالان فرهنگی واحد های استان اشاره کرد.

وی به معرفی اقتصاد مقاومتی و اهداف و وضعیت پیشرفت ایران و جهان طی چهل سال گذشته پرداخت و گفت: اقتصاد مقاومتی با توجه به گستردگی و غنای آن یک نظریه جهانی است و الگویی است که الزاما" باید مد نظر قرار گیرد وی با بیان اینکه زیر ساخت اقتصاد مقاومتی در چارچوب برنامه جنگ اقتصادی با غرب و آمریکا است افزود : ما درگیر جنگ اقتصادی بزرگی هستیم و راه حل آن اقتصاد مقاومتی است .

این عضو هیات علمی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد، رفاه عمومی و استقلال اقتصادی و پیشرفت اقتصادی را از اهداف اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در شرایط دشواری ، تهدید و دشمنی به اهداف خود برسد و نبرد اقتصادی فقط در زمان تحریم وجود ندارد بلکه در زمان تحریم بیشتر درک و احساس می شود .

دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) خاطر نشان کرد: یکی از دلایل عدم تحقق اهداف عالی اقتصاد مقاومتی در کشور ما، تحریم ها هستند که روند پیشرفت اقتصاد مقاومتی را با مشکل مواجه کرده است و اقتصاد مقاومتی یک راه کار مهم و کاربردی در برابر تحریم ها است که ایران اسلامی را آباد خواهد کرد .

عبدالملکی گفت: استقلال اقتصادی ، باید از دیدگاه برون گرایی و به معنای تعامل با جهان از موضع قدرت مورد نظر و بررسی قرار گیرد و در بحث عنصر قدرت اقتصادی موضوع فناوری باید مد نظر قرار گیرد بنابراین در اقتصاد مقاومتی الزاما باید توجه ویژه به مسایل دانش بنیان شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004092

وب گردی

وب گردی