عملکرد خوب فرهنگسرای نیاوران در اجرای جشنواره ها و کنسرت ها ی بین المللی

"فولکر ردر " رایزن فرهنگی سفارت آلمان در ایران گفت: هنر و فرهنگ راه خود را می‎یابند و ارتباطی که کشورها از طریق هنرمندانشان با هم ایجاد می‎کنند زبان دیگری جز زبان سیاست دارد.

به گزارش ایسکانیوز، "فولکر ردر" رایزن فرهنگی سفارت آلمان در ایران که برای اجرای چندین پروژه فرهنگی ، دیداری با سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد فرینش های هنری نیاوران داشت در حاشیه این دیدار گفت: فرهنگسرای نیاوران به لحاظ برخورداری از امکانات مناسب، محل خاصی به شمار می‎رود و امیدواریم بتوانیم هنرمندان تراز اول آلمانی را با همکاری هنرمندان ایرانی برای اجرای برنامه دعوت کنیم تا شاهد برنامه‎های مشترک فرهنگی هنری میان دو کشور باشیم.
وی با اشاره به فعالیت‎های بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران در زمینه برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی و هنری افزود: قطعا در زمینه موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی، پتانسیل زیادی برای همکاری وجود دارد. آنچه که فرهنگسرای نیاوران تا کنون در اجرای آن بسیار خوب عمل کرده است برگزاری کنسرت ها و جشنواره های خوب در زمینه موسیقی بین المللی بوده است . از این رو فکر می‎کنیم اگر بتوانیم نوعی تعامل میان موزیسین‎های ایرانی و آلمانی برقرار کنیم بهترین برنامه ممکن را می توانیم در اینجا داشته باشیم.
فولکر ردر همچنین در خصوص نمایشگاه پوسترهای موسیقی ایران در دهه 50- 1340 که در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برپاست گفت: آنچه تعدادی از این پوستر ها می گویند ارتباط افراد شهیر و سرشناسی از آلمان با ایران در آن زمان بود که برابم بسیار جالب است . امروز هم تمام تلاشمان را می‎کنیم که بتوانیم هنرمندان برجسته آلمانی را به ایران دعوت کنیم.

رایزن فرهنگی سفارت آلمان اتفاق‎ها و تنش‎های سیاسی بین کشورها را در برگزاری رویداد‎های مشترک فرهنگی بین کشورها بی تاثیر دانست و گفت: هنر و فرهنگ راه خود را می‎یابند و ارتباطی که کشورها از طریق هنرمندانشان با هم ایجاد می‎کنند زبان دیگری جز زبان سیاست دارد و هنر زبان و راه خاص خود را پیدا می‎کند و تحت تاثیر سیاست قرار نمی‎گیرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که فعالیت‎های فرهنگی و هنری بتواند به بهبود روابط نیز منجر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004126

وب گردی

وب گردی