سامانه مکانیزه جوانه‌های خوراکی، توسط واحد یزد تولید می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: ساخت سامانه مکانیزه جوانه‌های خوراکی قبلا به صورت وارداتی بود و برای اولین بار توسط واحد یزد تولید شده است که در کنار راه‌اندازی این مرکز توافقاتی هم برای تأمین بازار علوفه دام‌ها در آستان قدس رضوی انجام شد.

معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای سفر دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به این استان و بررسی دستاوردهای واحدهای مختلف دانشگاهی گفت: همایش ملی فرهنگ‌رضوی با محوریت گرامیداشت بانوان فرهیخته و نیکوکار به همت دانشگاه آزاد اسلامی یزد و مشارکت معاونت علمی آستان قدس رضوی در روز چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه با حضور معاونت علمی آستان قدس رضوی برگزار شد.

وی افزود: در کنار برگزاری این همایش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جلسه‌‌ای با اعضای انجمن کاشی و سرامیک استان یزد برگزار کرد و با توجه به اینکه 70 درصد تولید کاشی و سرامیک کشور مربوط به یزد است بحث‌های مختلفی در ارتباط با همکاری متقابل دانشگاه و صنعت صورت گرفت و رایزنی‌هایی درباره حضور دانشجویان در صنعت و حرفه‌‌آموزی انجام شد تا دانشجوی ما در کنار صنعت، مهارت لازم را فراگرفته و منجر به اشتغال‌زایی در کشور خواهد شد.

طباطبایی درباره افتتاح نخستین سامانه مکانیزه تولید جوانه‌های خوراکی و دامی دانشگاه آزاد اسلامی یزد توسط دکتر طهرانچی، تاکید کرد: یکی از شرکت‌های مرکز رشد واحد یزد موفق به تولید سامانه مکانیزه تولید جوانه‌های خوراکی و دامی شده است. ساخت این سامانه مکانیزه قبلا به صورت وارداتی بود و برای اولین بار توسط واحد یزد تولید شده که در کنار راه‌اندازی این مرکز توافقاتی هم برای تامین بازار علوفه دام‌ها در آستان قدس رضوی انجام شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در ادامه خاطر نشان کرد: این سامانه منجر به صرفه‌جویی بسیار در آب و زمان رشد برای علوفه و جوانه‌های خوراکی است. در این مرکز دانشجویان رشته کشاورزی به امور تحقیقاتی خود در زمینه کشاورزی می‌پردازند که علاوه بر جنبه اشتغال‌زایی پایگاه مهمی در جهت رونق تولید محصولات کشاورزی و دامی در کشور، خواهد بود.

وی درباره تبدیل واحدهای دانشگاهی به دانشگاه جوار صنعت یادآور شد: درصددیم تا یک مرکز دانش برای تخصصی خاص راه‌اندازی کنیم که در دانشگاه واحد میبد امکانات خوبی در این زمینه وجود دارد و اولین دانشگاه استان بوده که رشته کاشی و سرامیک در آن ارائه شده است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: تعداد بسیاری از کارخانجات کاشی و سرامیک در شهر میبد قرار دارد. درصددیم تا یک مرکز نوآوری هم در آنجا مستقر شود و دانشجویان این رشته مهارت‌های لازم در این زمینه را کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004129

وب گردی

وب گردی