استادان کشور بخشی از استقامت ملی هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامی داشت مقام معلم در دانشگاه تربت حیدریه اظهار داشت: معلمان و استادان بخشی از استقامت ملی هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه تربت حیدریه، در این آیین نمایندگان معلمان مدارس و استادان دانشگاه‌های شهرستان، درخواست‌های خود را با دکتر لاریجانی مطرح کردند.
دکتر لاریجانی در این مراسم ضمن تبریک روز معلم و استاد عنوان کرد: معلمان در قلب ملت هستند.
وی افزود: منزلت و کرامت معلم همیشه محفوظ هست، معلمان دردهایی دارند اما برای آینده کشور دردمندتر هستند. همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند زحمات معلمان است که این فرزندان مجاهد را در کشور ایجاد کرده است.
دکترلاریجانی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری گفت: ایشان معلم واقعی انقلاب بود و فکر انقلاب در تئوری‌پردازی‌های وی سامان پیدا کرد. اگر امروز در بحث‎های مختلف ایستادگی می‌بینیم نتیجه افرادی مثل شهید مطهری یا شهید بهشتی است که برای این کشور زحمت زیادی کشیدند. یکی از خصوصیات ایشان این بود که برای کار علمی ارزش زیادی قائل بود. استاد مطهری اهل کار و فکر بود و شاگردان ایشان هم اینگونه بودند.
وی خاطرنشان کرد: لازم است روی فکر شهید مطهری کار شود و من به استادان دانشگاه و معلمان عزیز توصیه می کنم که به آثار شهید مطهری توجه بیشتری داشته باشند.
دکتر لاریجانی در ادامه گفت: نمایندگان استادان و معلمان درخواست‌های خوب و ارزشمندی را مطرح کردند که من باید در این خصوص به چند نکته اشاره کنم؛ نخست اینکه وقتی بودجه کشور نوشته می شود، پایه آن لایحه دولت است و با توجه به سقف درآمد بودجه تقسیم می شود.
در این سال‌ها بدون استثنا اصرار مجلس بر این بوده است که بودجه آموزش و پرورش و آموزش عالی ارتقا پیدا کند، به طور مثال امسال برای بودجه سال ۱۳۹۸ بیش از ۴هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش افزایش پیدا کرده است. درخصوص درخواست کاهش سن بازنشستگی که مطرح شد باید گفت که صندوق های بازنشستگی برای پوشش کاهش سن بازنشستگی ظرفیت مناسبی را ندارند و همه تلاش ما و دولت بر توانمند کردن این صندوق ها است. در خصوص رتبه بندی معلمان اصرار مجلس بر اجرای این طرح بود اما از آنجایی که بار مالی دارد مجلس نمی تواند راسا آنرا اجرا نماید و براساس قانون اساسی مجلس نمی تواند طرحی که بار مالی دارد ارائه دهد.
دکترلاریجانی در ادامه عنوان داشت: در شرایط کنونی مضایقی را دشمنان ملت به وجود آورده اند.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در شرایط کنونی افزود: در شرایطی که با یک حریف قدار مواجه هستیم باید منسجم و با هم باشیم. ممکن است کسی بپرسد که چرا اینطور شد؟ ما به غیر از مذاکرات قبلی بیش از ۲ سال و نیم مذاکره کردیم و برجام مصوب شد اما حالا یک موجود عجیب و غریب در آمریکا پیدا شده و زیر این قرارداد زده است و برخلاف مقررات بین المللی فشار وارد می کند. او ۱۲ مورد را مطرح کرده و گفته که باید این موارد را اجرا کنید.
دکتر لاریجانی عنوان کرد: اما از آنجایی که این موارد شرف ملت ایران را زیر سوال می‌برد باید همه صبور باشیم و مقاومت کنیم. اگر در مقابل او نایستیم بدتر از عربستان با ما برخورد می کند. در حال حاضر شرایط خیلی سخت است اما همه باید با تلاش بیشتر این شرایط را تغییر دهیم. اقتصاد که مقاوم شود شرایط بهتر می شود، شما بخش مهمی از استقامت ملی هستید. مجلس در خدمت مردم است و حتماً کمک می کنیم که شرایط بهتر شود.
مراسم گرامیداشت مقام معلم با حضور دکترلاریجانی، ریاست مجلس شورای اسلامی، مهندس رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی، دکتر باستانی، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مهندس رستمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، دکتر خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، دکتر فتحی، رئیس دانشگاه تربت حیدریه، نیرویی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان، مسئولان ادارات، استادان دانشگاه و معلمان مدارس شهرستان در دانشگاه تربت حیدریه برگزار شد.

کد خبر: 1004137

وب گردی

وب گردی