گام عملی دانشگاه آزاد اسلامی برای شکل‌گیری حلقه دانشمندان منطقه

دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان، حرکتی جالب توجه انجام داد و به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و معاونت امور بین‌الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه، نزدیک به هزار دانشجوی غیر ایرانی را به اردوی زیارتی، سیاحتی در مشهد مقدس برد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان، حرکتی جالب توجه انجام داد و به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و معاونت امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه، نزدیک به هزار دانشجوی غیر ایرانی را به اردوی زیارتی-سیاحتی در مشهد مقدس برد. نیمی از دانشجویان، پسر و نصف دیگر دختران دانشجوی غیر ایرانی بودند که بدون پرداخت هزینه و به شکل کاملا رایگان به اردویی 3 روزه رفتند.

هر چند در جمع دانشجویان زائر، افرادی از کشورهای مختلف منطقه بودند؛ اما اکثریت را دانشجویان افغانستانی تشکیل دادند. تعدادی از این دانشجویان برای نخستین بار، به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شدند و خاطره ای معنوی از زیارت امام هشتم شیعیان (ع) در ذهن‌شان ثبت شد.

دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی صبح روز پنج‌شنبه (12 اردیبهشت‌ماه 98) از اردوگاه فرهنگی تربیتی در منطقه بیلدر طرقبه، محل اسکان خود در اردوی زیارتی-سیاحتی مشهد مقدس راهی حرم مطهر رضوی شدند و در رواق شیخ حر عاملی پای صحبت های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نشستند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی پشت تریبون رفت و در جمع هزار دانشجوی غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، بر وحدت و همدلی دو کشور ایران و افغانستان تأکید کرد.

وی به صحبت های مقام معظم رهبری نیز اشاره ای داشت و از لزوم شکل‌گیری حلقه دانشمندان در منطقه و جغرافیای علمی جدید صحبت کرد: «دنیای امروز، دنیای همکاری نیست بلکه دنیای رقابت است؛ ولی ما رهبر بزرگی داریم که می گوید باید پیشرفت های علمی ایران را متعلق به منطقه دانست. شما (دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی) به اینجا آمده اید تا جغرافیای علمی جدیدی شکل بگیرد. دانشگاه های کشورهای اسلامی باید در کنار یکدیگر بدرخشند و شرطش شکل‌گیری حلقه دانشمندان منطقه است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سپس تریبون را به علیرضا شیخ‌عطار (سرپرست معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی) و رضا نصیری (معاون فرهنگی و دانشجویی) و محمودرضا آقامیری (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران) سپرد و به دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد رفت تا در آیین تجلیل از 32 معلم برگزیده مدارس سما و مقام والای استاد شرکت کند.

علیرضا منظری توکلی (معاون آموزش های عمومی و مهارتی)، بابک نگاهداری (سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری)، علی سروری مجد (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی)، سعید آزادیان (دستیار ویژه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) و جمعی از استادان و مدیران واحد مشهد در این مراسم حضور داشتند و هنگام تجلیل از مقام معلمان مدارس سما و استادان دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر طهرانچی را همراهی کردند.

استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد هم اظهار امیدواری کردند با توجه به نام‌گذاری سال 98 به نام سال «رونق ملی»، با کمک دکتر طهرانچی بتوانند گام مثبتی در حوزه تولید و تجاری‌سازی محصول بردارند و افتخار دیگری برای دانشگاه آزاد اسلامی کسب کنند.

دکتر طهرانچی پس از ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، به شهدای گمنام آرمیده در این واحد دانشگاهی ادای احترام کرد. وی در صحبت هایی کوتاه از شهیدان یاد کرد و گفت: «شهدا بهترین معلمان ما هستند و امیدوارم همه ما بتوانیم شاگردان خوبی در مکتب شهیدان باشیم.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد هم شرکت کرد و پرونده سفر به استان خراسان رضوی را بست. البته دکتر طهرانچی بعد از اتمام جلسات، راهی حرم مطهر شد تا زیارت وداع با حرم مطهر رضوی را انجام دهد و سپس به تهران برگردد.

دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز روز جمعه در چند گروه به تهران بازگشتند. آنها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، از اردوی زیارتی، سیاحتی برگزار شده رضایت داشتند و از تصمیم مدیران دانشگاه آزاد اسلامی برای برپایی چنین اردوهایی جهت تقویت حس همدلی میان مردم دو کشور ایران و افغانستان تقدیر کردند.

اردوگاه فرهنگی تربیتی در منطقه بیلدر طرقبه، امکانات بسیار مناسبی داشت و دانشجویان غیر ایرانی در محوطه بزرگ اردوگاه توانستند به گشت و گذار بپردازند و ورزش هایی مانند تنیس روی میز، صخره نوردی، فوتبال، والیبال و ... را انجام دهند؛ اتفاقی که رضایت دانشجویان را به دنبال داشت و اظهار امیدواری کردند در سال های آینده نیز چنین اردوهایی برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004144

وب گردی

وب گردی